Głównym założeniem nowych kampanii jest dołączanie dodatkowej porcji owoców do każdego zamówionego zestawu dziecięcego – Happy Meal przynajmniej raz w miesiącu – w praktyce każda z objętych kampanią restauracji w konkretnym dniu tygodnia będzie dołączała taki produkt gratis do każdego zamówionego zestawu. Kampania już ruszyła – począwszy 7 marca w Wielkiej Brytanii pod nazwą „Free Fruit Fridays” – w piątki ustalono dzień owocowy w McDonalds, a począwszy od 4 kwietnia w Niemczech będą „Fruity Wednesday” – owocowe środy.
Kampania od 2010 jest obecna już we Francji, a raz w miesiącu w środy we francuskich restauracjach wydawane są dodatkowe porcje owoców na przykład owoce kiwi.
W bieżącej kampanii udział biorą następujące kraje: Austria, Estonia, Łotwa, Litwa, Chorwacja, Francja, Niemcy, Węgry, Włochy, Malta, Holandia, Portugalia, Rumunia, Rosja oraz Serbia, Hiszpania, Szwajcaria, Wielka Brytania i Ukraina.
Wybór owoców zależy od danego kraju oraz sezonowości występowania niektórych produktów – i tak na przykład w krajach bałtyckich promowane będą jabłka serwowane w całości, w Rosji jabłka w kawałach oraz winogrona, a w Wielkiej Brytanii dodatkowo plasterkowane ananasy.
Źródło: FAMMU/FAPA