Rynek dżemów, konfitur, powideł, marmolad i musów był w 2012 roku wart 437 mln zł, sprzedano 37 tys. ton tych produktów. Eksperci z grupy Agros Nova twierdzą, że ten rynek nadal może się rozwijać.
Zdaniem ekspertów grupy Agros Nova polscy konsumenci szukają nowych smaków w kategorii dżemów, czego przykładem są edycje limitowane Łowicza, które oferują połączenia owoców jak na przykład ostatnio agrest-kiwi, brzoskwinia-marakuja, czarna-czerwona porzeczka.
Łowicz kontroluje 35% rynku dżemów wartościowo, Stovit – 7,5%, Gomar – 2,7%, Lubawa – 2,1%, Scandic Food – 1,9%. Duży udział w rynku, bo aż 34,5 proc., stanowią marki własne, w większości sprzedawane w kanale dyskontowym.
Jakiego roku dotyczą informacje o udziałach rynkowych?