1 maja w Mediolanie rozpoczyna się Expo 2015 – jego hasłem jest „Wyżywić świat”. Wśród ogromnej liczby propozycji zwiedzający znajdą na wystawie bardzo silnie eksponowane produkty sadownictwa. Gospodarze Expo, oczywiście, nie zasypiają gruszek w popiele –i nie tylko gruszek.
Sztandarowym produktem włoskich sadów jest jabłko. Na światową wystawę przygotowali serie produktów z tego owocu. Niekoniecznie nowych, ale w nowych formach, opakowaniach, posługując się nowymi chwytami marketingowymi. W pawilonie regionu Alto Adige (część autonomicznej prowincji Południowego Tyrolu) goście będą częstowani świeżymi, gotowymi do spożycia jabłkami w plastrach (opakowania 80 g). Oczywiście będą to jabłka z lokalnych sadów prowincji, produkowane przez kooperatywę VOG. W Sali gastronomicznej dostępne będą też – w szklanych opakowaniach 0,25 l oraz 1litr) musy i soki jabłkowe.
Expo 2015 potrwa do 31 października. Uczestniczy w nim także Polska, a nasz narodowy pawilon stanął w centralnej części wystawy. Jego stylizacja również eksponuje sadownictwo – silną gałąź polskiego rolnictwa.
za: corriereortofrutticolo.it