Macfrut 2012 – wzrasta ilość zagranicznych uczestników

Pozytywnym bilansem zakończyły się targi w Fiera Cesena dedykowane sektorowi warzywno-owocowemu. Wzrosła ilość zagranicznych kupców i przedstawicieli instytucji. Rozpoczęły się już przygotowania do edycji 2013, której tematami przewodnimi będą: system, innowacja, umiędzynarodawianie i konsumpcja.

Pozytywnym bilansem zakończyła się 29. edycja Macfrut, międzynarodowych targów dedykowanych sektorowi warzywno-owocowemu, które odbyły się w Cesena Fiera w dniach 26-28 września. Zarówno liczna obecność zwiedzających w pawilonach targowych, jak i propozycje 800 wystawców, a także bogaty program konferencji były świadectwem rozwoju targów, które stały się już obowiązkowym spotkaniem dla operatorów sektora warzyw i owoców w basenie Morza Śródziemnego.

Targi Macfrut 2012 poczyniły również kolejne kroki w kierunku zacieśnienia stosunków handlowych między firmami europejskimi, działającymi w sektorze warzywno-owocowym, a kontrahentami międzynarodowymi, ze szczególnym wskazaniem na kraje Afryki i Bliskiego Wschodu. Kluczowe pod tym względem okazały się być warsztaty poświęcone Senegalowi i Jordanii, w których wzięło udział wielu wykwalifikowanych uczestników, podkreślając rosnącą rolę tych krajów, zarówno pod względem podaży świeżych i przetworzonych produktów, jak i pod względem popytu na technologie wykorzystywane do obróbki po zbiorach, do pakowania oraz logistyki, a więc elementów o zasadniczym znaczeniu dla eksportu.

Sukcesem zakończyła się również prezentacja sieci Enterprise Europe Network, zrzeszającej organizacje z ponad 50 krajów, której celem jest wspieranie małych firm, pragnących prowadzić interesy w Unii Europejskiej. Ważne sygnały dotyczące współpracy europejskiej były również owocem spotkania roboczego poświęconego melonowi i zorganizowanego przez stowarzyszenie Arfelh, gdzie delegacje producentów z Hiszpanii, Francji i Włoch porównali swe doświadczenia dotyczące ostatniego, szczególnie trudnego sezonu, zwłaszcza dla dwóch ostatnich krajów. Zobowiązano się do ściślejszej współpracy w zakresie promocji oraz wymiany informacji na temat zarządzania uprawami.
Z dobrym przyjęciem spotkały się również propozycje wystawców, które dotyczyły produktów świeżych i pakowanych, usług marketingowych, technologii stosowanych do selekcji, obróbki, pakowania i logistyki.

– W tym roku zwiększył się udział gości zagranicznych, – potwierdził prezes Cesena Fiera Domenico Scarpellini – w tym znaczących osobistości: przedstawicieli instytucji, kupców i liderów wielkiej dystrybucji. Dwudziesta dziewiąta edycja Macfrut uzyskała pozytywne rezultaty zarówno pod względem udziału wystawców i zwiedzających, jak i na płaszczyźnie proponowanych strategii – dodał.

Międzynarodowych charakter targów Macfrut będzie się pogłębiał również po tej edycji. Cesena Fiera już rozpoczęła przygotowania do edycji Macfrut 2013, której tematami przewodnimi będą: system, innowacja, umiędzynarodawianie i konsumpcja.

Najnowsze informacje na temat targów Macfrut: www.macfrut.com

Źródło: materiały organizatora.

Related Posts

None found

Poprzedni artykułSłabe zbiory w podkarpackich winnicach
Następny artykułNie marnuj jedzenia

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.