Chilijscy producenci borówki ze stowarzyszenia Asoex wspierani fachowcami od reklamy i marketingu z ProChile uruchomili w wielu krajach świata programy promocyjne nakierowane głównie na młodego (potencjalnego) klienta. Nośnikami przekazu są smartfony, sieci społecznościowe i inne wykorzystujące możliwości hi tech.
Chile jest producentem około 100 tys. ton owoców borówki wysokiej. Zdecydowana ich większość jest eksportowana. W ubiegłym roku rozpoczęły się programy promocji tych owoców w wielu krajach świata – w Chinach, Rosji, Korei Południowej, Szwecji, Norwegii, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Turcji. Przedsięwzięcia są różne w różnych krajach, ale na większości rynków wykorzystuje się aplikacje na smartfony, których użytkownicy mogą dowiedzieć się – na przykład – szczegółów promocji borówki w okolicznych sieciach handlowych, ściągnąć przepisy kulinarne czy przeczytać o nieznanych sobie możliwościach wykorzystania tych owoców.
Za: fruitnet.com
pg