Komisja Europejska zaakceptowała 41 programów - działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych na rynku wewnętrznym oraz w państwach trzecich o łącznym budżecie 129 mln euro. Wśród zatwierdzonych programów są również cztery polskie, o łącznym budżecie 10,264 mln euro.
Wśród zatwierdzonych programów aż 15 dotyczy rynku owoców i warzyw zarówno świeżych jak i przetworzonych. Dwa programy dotyczą promowania polskich produktów:
– „Smaki Europy – jakość i tradycja”. To program 3 – letni przygotowany przez konsorcjum w składzie Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP, Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw – Spółdzielnia Osób Prawnych, Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego, Związek Sadowników RP, na rynek Algierii, Białorusi i Chin o łącznym budżecie 5,357 mln EUR;
– „Smak jakości i tradycji prosto z Europy” Ten program jest 2 – letni, przygotowany przez konsorcjum w składzie Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI) oraz Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego (PZPBM) na rynek Singapuru, Tajwanu, Nowej Zelandii, RPA i Kazachstanu, o łącznym budżecie 2,341 mln EUR.
Poza tym promowaniem swoich rodzimych produktów zajmą się Belgowie, Holendrzy, Bułgarzy, Grecy, Francuzi, Włosi, Austriacy, Cypryjczycy, Brytyjczycy i Rumuni.
Za: FAMMU/FAPA