Pod takim hasłem największe zagraniczne sieci handlowe w Polsce będą namawiały do kupowania rodzimych warzyw i owoców, a zwłaszcza jabłek. Kampania promocyjna „Jem, bo polskie" wystartowała 1 października i ten etap potrwa do końca roku. Jej organizatorem jest Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, do której należą Auchan Polska, Carrefour Polska, Galec (Leclerc), Jeronimo Martins Polska, Lidl Polska, Kaufland Polska Markety, Metro Group/Makro Cash&Carry, Schiever Polska, Selgros Polska, Tesco Polska i Żabka Polska.
Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji szacuje, że sieci handlowe przeznaczą na sfinansowanie kampanii „Jem, bo polskie” około 20 mln złotych. Celem kampanii jest promocja polskich jabłek oraz innych owoców i warzyw, przez poszerzenie rynku ich zbytu. Kampania ma zachęcić konsumentów do zwiększenia zakupów polskich produktów ogrodnictwa, w tym szczególności wspomnianych już jabłek i tym samym – poprzez zwiększenie obrotu – wesprzeć producentów w zderzeniu z trudną sytuacją ze zbytem produktów. Zakłada się, że w trakcie trwania projektu (od 1 października do 31 grudnia br.), uda się uzyskać około 15- 20% wzrost sprzedaży i zredukować część powstałej nadpodaży owoców.
Ponadto kampania ma zwrócić uwagę konsumentów na konieczność pomocy polskim rolnikom i sadownikom oraz popularyzowanie idei kupowania i spożywania większej ilości owoców i warzyw z Polski jako recepty na problemy związane z embargiem. Każda z firm biorących udział w akcji ma za zadanie umieszczenie w widocznym miejscu logotypu kampanii oraz własnych, indywidualnych haseł wspierających tę inicjatywę.
Kampania „Jem, bo polskie” będzie promowana na wszystkich możliwych nośnikach, jakimi dysponują sieci handlowe, w tym katalogach okolicznościowych, gazetkach, bilbordach, plakatach oraz mediach, z którymi współpracują. Żadne z materiałów nie będą zawierać akcentów antyrosyjskich, a jedynie wspierać polskich producentów owoców i warzyw. Kampania w pierwszej kolejności obejmuje promocję polskich warzyw i owoców. W zależności od jej przebiegu planowane jest rozszerzenie działań na inny asortyment.
Źródło: FAMMU/FAPA