Na fali rosnącego zainteresowania Polaków zdrowym żywieniem powstał portal jedzlokalnie.pl. Umożliwi on każdemu odkrycie świeżych i smacznych produktów w najbliższej okolicy i nie tylko.
Polscy konsumenci coraz chętniej sięgają po świeżą, nieprzetworzoną żywność, pochodzącą od sprawdzonych dostawców. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie powstaje coraz więcej miejsc, w których można ją kupić. Oprócz funkcjonujących od zawsze bazarków, niemal każde większe miasto może obecnie pochwalić się targowiskiem z ekologiczną żywnością. W samej Warszawie jest ich aż 8.
Amerykańskie stowarzyszenie, National Restaurant Association, co roku przeprowadza ankietę wśród szefów kuchni na temat najgorętszych kulinarnych trendów w nadchodzącym roku. Wśród 20 wskazanych przez kucharzy trendów na 2014 r., aż
5 dotyczy żywności lokalnej oraz zrównoważonego rozwoju.
W Polsce rynek żywności lokalnej rozwija się w dynamicznym tempie, wciąż jednak napotyka na wiele przeszkód. Jedną z nich jest brak możliwości łatwego i sprawnego odnalezienia źródeł lokalnej żywności w najbliższej okolicy. Co więcej, bez zaplecza marketingowego oraz funduszy na reklamę ciężko jest przebić się małym, rodzinnym gospodarstwom rolnym przez ogrom firm produkujących masową żywność. Sposobem na pokonanie tych barier może być serwis jedzlokalnie.pl.
Serwis ma stanowić platformę współpracy pomiędzy gospodarstwami rolnymi oraz przedsiębiorstwami produkującymi żywność, a konsumentem zainteresowanym zakupem świeżych, lokalnych produktów. Ma za zadanie umożliwić bezpośredni kontakt tym dwóm podmiotom i transakcje z pominięciem pośredników. Twórcy serwisu wierzą, że w ten sposób da się choć trochę poprawić dostęp do rynku dla rolników oraz zwiększyć ich zyski poprzez eliminację pośredników.
pg