Działania obu kampanii zostaną uruchomione od tego roku i będą koncentrowały się w na rynku ukraińskim i rosyjskim. Jak poinformował prezes Związku Sadowników RP, poseł (PSL) Mirosław Maliszewski budżet tej trzyletniej akcji to ok. 4 mln euro, z czego 50% daje KE, 30% pochodzi z krajowego wsparcia, natomiast udział własny wynosi 20% (pieniądze te będą pochodziły z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw).
– Kampania „Jabłka każdego dnia” będzie polegała na promowaniu i informowaniu o walorach jabłek na rynku rosyjskim, na co przeznaczone zostanie 3/4 środków, oraz na Ukrainie, ponieważ są to tradycyjne rynki sprzedaży dla polskich producentów jabłek – zaznaczył M. Maliszewski. Przewiduje się prowadzenie tych działań promocyjnych między innymi w sieciach supermarketów, telewizji, prasie kobiecej, a także w internecie.
Za: ARR
JK-B