Wczoraj zakończyły się 21. targi World Food Moscow. W konkursie na produkt roku (o tytuł starało się 600 produktów w sześciu kategoriach) centralna komisja degustacyjna przyznała 9 nagród grand-prix, 105 złotych medali, 66 srebrnych i 35 brązowych. Z kolei w konkursie „Świat żywności” uhonorowano debiutantów wystawy firmę Fazer i Ministerstwo Handlu Indonezji.
Za najlepiej przygotowane prezentacje uznano stoiska firm Dimond i Turkish Citrus Promotion Group. W głosowaniu internautów na najlepszy nowy produkt wygrały litewskie lody kremowe Swalja.
Podczas targów pod patronatem ministra rolnictwa Polski Wydział Promocji Handlu i Inwestycji ambasady w Moskwie zorganizował 18 września seminarium „Potencjał eksportowy polskich specjalności żywnościowych” połączony z degustacją tychże specjałów. W tym samym dniu uczestnicy konferencji „Owocowo-warzywny biznes Rosji” mieli możliwość wysłuchania wystąpienia „Perspektywy rozwoju handlu owocami i warzywami UE-Rosja z punktu widzenia Polski” przygotowany przez Mirosława Maliszewskiego – przewodniczącego zarządu Związku Sadowników RP.
pg