W styczniu zakończy się trzyletni okres funkcjonowania projektu “Fruitness, enjoy it!” Ostatnią inicjatywą podejmowaną w ramach tego programu będzie kampania promocyjna w czterech miastach niemieckich (Hanower, Getynga, Münster i Essen). poświęcona gruszce.
Od 12 do 16 stycznia w ponad 70 strategicznych punktach – głównie w śródmieściu i centrach handlowych – zostaną rozmieszczone plansze i plakaty poświęcone królowej gruszek – ‘Abate Fétel’. Odmiana ta, uprawiana w centralnej strefie północnych Włoch, w regionie Emilia, zawdzięcza swoją nazwę opatowi Fétel, który odkrył ją w połowie XIX w. Owoce – często duże, charakteryzują się kształtem rożka oraz ładną, gładką i cienką skórką. Soczysty, biały i delikatny miąższ ma smak słodko-kwaśny i jest wyjątkowo pachnący, smaczny.
Aby kampania była bardziej przekonywująca liczni promotorzy “Fruitness, enjoy it!” będą obecni w najbardziej ruchliwych obszarach czterech miast, oferując gadżety związane z owocami, odpowiadając na pytania i wzbudzając zainteresowanie publiczności, a przede wszystkim zapraszając konsumentów do degustacji gruszki Abate Fétel.
Gruszka jest jednym z owoców objętych projektem Fruitness, enjoy it! i jest jednocześnie jednym z ulubionych owoców w Europie. Do jej największych producentów w UE-28 należą Włochy (723 tys. ton), Hiszpania (377 tys. ton), Belgia (347 tys. ton) i Holandia (327 tys. ton). Ogółem szacuje się, że zbiory w UE-28 w 2015 roku wyniosą 2,343 miliony ton, z czego 334 tys. ton odmiany Abate Fétel . (Dane za Prognosfruit 2015).
Gruszka to jeden z owoców objętych projektem “Fruitness, enjoy it!”, który od 2006 roku zajmuje się promowaniem spożycia owoców, posługując się ludycznym i żartobliwym językiem. Do inicjatyw podejmowanych podczas funkcjonowania projektu należą, między innymi, opracowywanie gier online i aplikacji dla smartfonów na temat owoców, organizowanie degustacji w punktach sprzedaży oraz kreowanie narzędzi uatrakcyjniających i inspirujących działy owocowo-warzywne.
Za: fruitness.eu