Żywność ekologiczna to też luksus?

Większość Polaków kupuje luksusową żywność raz na miesiąc lub rzadziej. Konsumentów odstrasza potencjalna cena produktów (77 proc.), ograniczona dostępność (21 proc.) oraz niewiedza na temat ich przygotowywania (17 proc). - wynika z badań przeprowadzonych przez grupę IQS na zlecenie Lidl Polska.

Wśród produktów uznawanych przez polskich konsumentów za luksusowe znalazły się między innymi: kawior (85 proc.), homary (85 proc.), trufle (72 proc.) i krewetki (53 proc.) oraz kiełbasa z dziczyzny (58 proc.).

Zaliczamy do nich także żywność ekologiczną (41 proc.) – szczególnie często jest to opinia kobiet (47 proc. vs. 35 proc. mężczyzn) i mieszkańców największych miast (50 proc.).

Co ciekawe, Polacy częściej za luksusowe uznają produkty wyprodukowane w kraju (16 proc.), a nie zagraniczne (12 proc.). Opinia ta przeważa wśród osób kupujących bardzo często artykuły spożywcze z segmentu premium.

Mimo że Polakom luksusowe produkty nadal kojarzą się z wysokimi cenami i ograniczoną dostępnością, wzrost zainteresowania takimi artykułami jest istotnie zauważalny. Świadczy o tym chociażby rosnąca liczba specjalistycznych blogów i telewizyjnych programów kulinarnych.

– Konsumenci coraz odważniej sięgają po artykuły dotychczas kojarzone jako wyjątkowe i tylko dla wybranych. Nasi klienci poszukują inspiracji kulinarnych i chętnie próbują nowych smaków, natomiast dla nas ważne jest, aby w naszej ofercie mogli znaleźć produkty wysokiej jakości w przystępnej cenie. Właśnie dlatego kolejny raz wprowadzamy do sklepów ofertę Deluxe – mówi Anna Biskup, PR Manager Lidl Polska.

Jak pokazuje raport, najchętniej sięgamy po produkty luksusowe przed specjalnymi okazjami. Prawie połowa badanych (48 proc.) kupuje je na święta – Boże Narodzenie i Wielkanoc.

Badania wykazały, że w dalszym ciągu cenimy sobie tradycyjne smaki, jeśli chodzi o dobór dania dla naszych gości. Według raportu, na specjalne okazje najchętniej serwujemy dobrze znane nam potrawy: pieczone mięso/pieczeń (26 proc.), jak również typowo polskie dania, w tym schabowy, gołąbki i bitki (20 proc.).

Coraz chętniej sięgamy jednak po mniej typowe dla naszej kuchni produkty jak homar (11 proc.) lub krewetki (8 proc.).

Źródło:

Related Posts

None found

Poprzedni artykułMniej owoców na Węgrzech
Następny artykułŻywność podrożała, ale nadal jest tańsza niż przed rokiem

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.