W pierwszy piątek każdego miesiąca brytyjskie restauracje McDonald do każdego zakupu pakietu Happy Meal będą dodawać bezpłatnie torbę owoców.
Zgodnie z najnowszymi badaniami, mniej niż jedna trzecia dorosłych i około jedno na 10 dzieci starszych w Wielkiej Brytanii spełniają zalecenia dotyczące pożądanego przez dietetyków 5-krotnego w ciągu dnia spożycia owoców i warzyw. Dzieje sie tak, pomimo że 60% matek i ojców ma świadomość, że dzieci powinny być tak właśnie odżywiane. Uruchomienie kampanii dodawania owoców w „bezpłatny piątek” został zainspirowany podobną kampanią „Chrupiące środy” prowadzoną przez McDonaldsa we Francji, która rozpoczęła się w 2010 r. Podczas gdy całkowite zakupy owoców we Francji spadły o 5%, McDonald zanotował wzrost o 19% w Happy Meal zamówień owocowych poza „chrupiącymi środami” (według danych z badań w okresie od października 2011 r. do kwietnia 2012 r.).
Za: westerndailypress.co.uk
dłb