Coraz więcej cydru na polskim stole

Po wprowadzeniu rosyjskiego embarga na polskie jabłka cydr stał się modny wśród konsumentów. Oprócz dużych graczy do jego produkcji biorą się także zakłady rzemieślnicze - informuje "Gazeta Wyborcza".

Mimo że z roku na rok w naszym kraju pije się coraz więcej cydru, to jego smak dotychczas poznało tylko 20 proc. Polaków, a sprzedaż tego trunku to zaledwie 0,5 proc. rynku piwa w Polsce.

Jednak w ciągu czterech lat sprzedaż może wzrosnąć nawet kilkukrotnie – do 60-80 mln litrów. Inne szacunki mówią, że do 2025 roku rynek cydru będzie wart 1 mld zł rocznie.

Po wprowadzeniu w 2014 roku przez Rosję embarga na polskie jabłka, jednym ze sposobów na pozbycie się zapasów była sprzedaż owoców przetwórniom na cydr.

Cydr podobnie jak piwo coraz chętniej produkowany jest w małych rzemieślniczych zakładach.

Więcej w „Gazecie Wyborczej”.

Źródło:

 

Related Posts

None found

Poprzedni artykułZamiast wstrzymania dostaw jabłek przemysłowych jedynie ich ograniczenie
Następny artykułPrezes Ursusa: stawiamy przede wszystkim na Afrykę

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.