Rysuje się kolejny sezon z kryzysem cenowym – według portalu italiafruit.net ceny włoskich brzoskwiń w Niemczech osiągają 0,85-0,90 €/kg (kaliber A). Popyt jeszcze się nie rozpędził, owoce nie mają optymalnego smaku – mają około 10o Brixa, przy 12oB uznawanych za minimalną akceptowaną. Nektaryny kosztują 1,2 euro.
Tymczasem po owocach z południa Włoch na rynek wkrótce trafią te w północnych prowincji. Jeszcze nie napotykają one konkurencji z Hiszpanii, ani z Francji, ale handel idzie ospale.
Fachowcy od marketingu stawiają sobie pytanie: po co nam ten cały GlobalGap? Czy jest to jakieś potwierdzenie jakości naszych owoców czy papier zaścielający biurka? Najwidoczniej nie działa na klienta. No i jak to jest, że jajko-niespodzianka, zawsze takie samo jest wybierane przez dzieci bez żadnej promocji, a promowane usilnie owoce odnotowują spadki spożycia?
Za: italiafruit.net
PG
Normal
0
21
false
false
false
PL
X-NONE
X-NONE
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:Standardowy;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:none;
mso-hyphenate:none;
text-autospace:ideograph-other;
font-size:12.0pt;
font-family:”Times New Roman”,”serif”;
mso-bidi-font-family:Arial;
mso-font-kerning:1.5pt;
mso-fareast-language:ZH-CN;
mso-bidi-language:HI;}