Jak wynika z najnowszych badań, około połowa brytyjskich konsumentów nie ma nic przeciwko owocom i warzywom zniekształconym, ale za to o bardzo dobrej jakości. Lokalni konsumenci zdecydowanie chętniej by je kupowali niż obecnie, pod warunkiem jednak, że ich ceny będą z uwagi na drobne „ubytki” w wyglądzie nieco niższe od produktów kształtnych i trzymających standardy wizualne.
Zdaniem Brytyjczyków owoc czy warzywo nie musi wyglądać perfekcyjnie ma smakować, posiadać dobrą jakość i walory odżywcze. Ponad 42% konsumentów kupowałoby takie właśnie produkty po dyskontowych cenach (przypomnijmy, iż we Francji sieć Intermarche sprzedaje takie właśnie „wybrakowane” owoce i warzywa z 30% zniżką), około 56% respondentów martwi marnowanie jedzenia i wyrzucanie produktów o pewnego rodzaju ubytkach przez markety, a około 28% konsumentów zaniepokojonych jest marnowaniem w ogóle żywności w ich gospodarstwach domowych.
Według najnowszych statystyk około 46% brytyjskich konsumentów stara się spożywać codziennie pięć porcji owoców i warzyw, przy czym zdecydowanie bardziej dotyczy to Brytyjczyków z przedziału wiekowego 25-34 lat, deklaruje to – około 57% respondowanych, a mniej konsumentów powyżej 65 roku życia – około 40%. Więcej niż 2/3 deklaruje natomiast konieczność umieszczania na opakowaniach owocowo – warzywnych informacji o korzystnym wpływie konsumpcji owoców i warzyw na nasze zdrowie.
Źródło: FAMMU/FAPA