Z danych Fundacji Programów Pomocy dla Rolnictwa wynika, że eksport kalafiorów i brokułów w 2013 r. wyniósł 25,5 tys. o wartości ok. 9 mln euro, z czego do Rosji wysłano 4 tys. ton (o wartości ok. 1,43 mln euro).
Eksport do krajów Wspólnoty Niepodległych Państw, z których Rosja ma największy rynek, traci jednak ciągle na znaczeniu. Eksporterzy brokułów (Polska jest ich piątym eksporterem w Europie) może zdołają więc powetować sobie część strat dzięki rosnącej konsumpcji tego warzywa w Europie Zachodniej.
W Unii Europejskiej coraz więcej mówi się o badaniach potwierdzających prozdrowotne właściwości m.in. brokułów. Krajowi dietetycy z kolei ubolewają nad niską świadomością polskich konsumentów, którzy zbyt rzadko włączają je do jadłospisu.
Być może część problemów, z jakimi borykają się dzisiaj producenci tego warzywa w Polsce uda się rozwiązać dzięki większej promocji spożycia brokułów. Te sprawy były omawiane w trakcie „Broccoli Consumption Conference 2014″ (7-8 października) w podwarszawskim Serocku.
Za: farmer.pl
pg