Bogaci Azjaci odwracają się od żywności dostarczanej przez wielki przemysł. Cenią sobie wysoką jakość, stąd zainteresowanie również polskimi dostawcami.
– Rynek azjatycki jest rynkiem smakoszy. Azjaci uwielbiają poznawać nowe smaki. Bogactwo polskiej kuchni oraz różnorodność asortymentu ekologicznych produktów oferowanych przez naszych producentów na pewno zapewni im niesamowite doznania na jeszcze długi czas – powiedział PAP Life Paweł Krajmas, prezes Stowarzyszenia „Polska Ekologia”.
– Największą popularnością podczas naszych wyjazdów cieszyły się nasze susze, tłoczone soki – szczególnie aroniowe, pierogi, owsiane ciasteczka i wędliny – wyliczył Krajmas.
Aronię, z uwagi na jej właściwości odtruwające, bardzo sobie cenią np. konsumenci w Japonii, żyjący w środowisku przemysłowym. Polska jest aroniowym potentatem. Roczne zbiory dochodzą nawet do 40 tys. ton.
Z kolei na tegorocznych targach żywności ekologicznej BioFach w Norymberdze hitem były kwaszone soki warzywne z Polski. Producenci oferowali np. napoje z buraka ćwikłowego, z buraka i selera, z kapusty i marchwi, z ogórka czy z samego selera. Takie soki mają wyjątkową wartość odżywczą.
Źródło: