Ponad 2 mln zł zainwestowała AMBRA SA w zakład produkcyjny w Biłgoraju na Lubelszczyźnie. Dzięki nowym technologiom może produkować cydr niefiltrowany i wyznaczać nowy standard polskiego cydru naturalnego.
– Cydr stanął w cieniu różnorodności piw regionalnych, rzemieślniczych. W tym roku spróbujemy dać temu odpór i zaproponować konsumentowi to, czego szuka, czyli naturalności, regionalności, autentyczności. Mamy w Polsce najwspanialsze jabłka, to zobowiązuje nas – nie tylko jako firmę, ale jako Polaków – do produkcji najlepszego i najszlachetniejszego cydru – deklaruje Robert Ogór, prezes AMBRA S.A. – Chcemy stworzyć podwaliny pod trwały wzrost rynku. Oczekujemy, że w tym roku sprzedaż będzie przynajmniej stabilna i dzięki tym nowym produktom, naturalnym oraz rzemieślniczym, będziemy na przestrzeni kilku- kilkunastu lat stopniowo powiększać rynek – podkreśla Robert Ogór.
Tomasz Solis, wiceprezes Lubelskiego Stowarzyszenia Miłośników Cydru uważa, że perspektywy rynku cydru w Polsce dają szansę rozwoju nowym i obecnym producentom. – Myślę, że będzie to proces dwukierunkowy. Z jednej strony rozwinie się rynek masowy, z drugiej oferta skierowana do konsumentów poszukujących czegoś więcej niż tylko zaspokojenie pragnienia, koneserów, wielbicieli cydru. Mam nadzieję, że zbliżymy się w ten sposób do rynku wina czy piw kraftowych – mówi Tomasz Solis.
Zdaniem Tomasza Solisa zainteresowanie cydrem i jego różnorodnością będzie rosnąć. Potwierdza to rosnąca popularność warsztatów organizowanych w pokazowej cydrowni na Lubelszczyźnie. Uczestniczą w nich sadownicy, osoby zainteresowane produkcją cydru na większą skalę, ale również pasjonaci eksperymentujący z wytwarzaniem cydru w domu. – Prowadzimy próby produkcji wielu rodzajów cydru, w tym również niefiltrowanego. Wielu konsumentów nie jest do końca świadoma bogactwa palety cydrów, jaką już dziś można znaleźć na naszym rynku – podkreśla Tomasz Solis.
Firma AMBRA SA wierzy, że naturalnie mętny cydr niefiltrowany będzie świeżym impulsem dla rozwoju całej kategorii – pobudzi jej innowacyjność i pokaże, jak wiele jeszcze da się „wycisnąć” z polskiego jabłka.
Rynek cydru w Polsce osiągnął wartość 100 mln zł. W ub. roku Polacy wypili ponad 10 mln litrów cydru.
Za: mat. pras. firmy