„5 porcji warzyw, owoców lub soku” daje efekty

Czwarta edycja programu informacyjno-edukacyjnego „5 porcji warzyw, owoców lub soku” przynosi efekty – w 2015 roku pierwszy raz od lat wzrosła liczba Polaków sięgających po warzywa, owoce i soki .

Celem realizowanej przez Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej „5 porcji warzyw, owoców lub soku” było zachęcenie Polaków do częstszego sięgania po te produkty. I chociaż spożycie warzyw, owoców i soków w naszym kraju jest ciągle poniżej zaleceń ekspertów ds. żywienia, to wraz z zakończeniem czwartej edycji kampanii widać, że działania przynoszą pozytywne efekty – po raz pierwszy od wielu lat wzrosła liczba Polaków sięgających po warzywa, owoce i soki.

– Jest dla nas bardzo dużą satysfakcją, że w 2015 roku wzrosła liczba Polaków regularnie sięgających po soki. Fakt ten cieszy nas podwójnie, ponieważ Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków od lat konsekwentnie angażuje się w projekty, których celem jest budowanie prawidłowych postaw żywieniowych Polaków, ze szczególnym podkreślaniem roli warzyw, owoców i soków w diecie. I chociaż wiemy, że przed nami ciągle bardzo dużo pracy, bo pomimo ogólnego wzrostu przeciętnie Polak ciągle spożywa za mało warzyw, owoców i soków, to jednak czujemy radość, że nasze działania prowadzone konsekwentnie od kilku lat przynoszą pozytywne efekty – powiedział Julian Pawlak, Prezes Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków.

W mijającym roku kampania prowadzona była w prasie, Internecie, radiu i telewizji. Przez cały rok Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków dzieliło się wiedzą z zakresu prawidłowo zbilansowanej diety oraz mierzyło się z mitami funkcjonującymi na temat soków, zachęcało i podpowiadało jak w praktyce dnia codziennego stosować zasady zdrowego odżywiania. Akcja uzyskała poparcie niezależnych ekspertów z opiniotwórczych instytucji odpowiedzialnych za kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych Polaków, którzy przez cały rok wspierali działania komunikacyjne. W promocję regularnego spożywania warzyw, owoców i soków zaangażowały się również osoby znane i lubiane – Katarzyna Glinka i Andrzej Polan. 

– Zaangażowanie w działania edukacyjno-informacyjne grupy ekspertów z niezależnych, opiniotwórczych ośrodków odpowiedzialnych za kształtowanie prawidłowych postaw żywieniowych Polaków, to dla nas również wielki sukces. Współpraca ta jest potwierdzeniem, że poruszane w kampanii tematy mają kluczowe znaczenie dla zdrowia Polaków – dodała Barbara Groele, Sekretarz Generalny Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków.

Kampania „5 porcji warzyw, owoców lub soku” finansowana jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw oraz sponsorów – członków KUPS.

Źródło: materiały KUPS

Related Posts

None found

Poprzedni artykułARiMR przygotuje harmonogram naboru wniosków na 2016 r.
Następny artykułKRUS wprowadza elektroniczne zwolnienia lekarskie

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.