191,6 mln euro na promocję produktów rolnych

Komisja Europejska 14 listopada przyjęła „Roczny program prac na 2019 r.” w zakresie działań informacyjnych i promocyjnych dotyczących produktów rolnych realizowanych na rynku wewnętrznym i w państwach trzecich.

Organizacje branżowe lub międzybranżowe, reprezentatywne dla danego sektora, a także organizacje producentów lub zrzeszenia organizacji producentów, uznane przez państwa członkowskie, będą mogły pozyskać w 2019 roku znaczące środki na promocję produktów rolno-spożywczych na rynku wewnętrznym i w państwach trzecich, w ramach jednego z mechanizmów Wspólnej Polityki Rolnej „Wsparcie działań informacyjnych i promocyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych”.

W sumie Komisja Europejska zakłada w planie rocznym na 2019 r., dla wszystkich państw członkowskich, współfinansowanie programów w wysokości 191,6 mln euro.

Zaproszenie do składania wniosków w ramach tego mechanizmu Komisja Europejska planuje ogłosić w styczniu 2019 r.

7 lutego 2019 r. Komisja Europejska zaplanowała dzień informacyjny (Info day), podczas którego będzie można zdobyć informacje oraz spotkać się z potencjalnymi partnerami do realizacji programów multi.

Komisja Europejska przeznacza na programy proste kwotę 100 mln Euro, w tym:

  • 20 mln euro na programy informacyjne i promocyjne skierowane na rynek wewnętrzny (w tym 12 mln euro na systemy jakości, 8 mln euro na programy podkreślające specyfikę metod unijnej produkcji rolnej),
  • 75 mln euro na programy informacyjne i promocyjne skierowane na rynek krajów trzecich (tj. Chiny i inne wybrane kraje Azji, Kanada, USA, Meksyk i Kolumbia, kraje należące do innych regionów), a także 2,5 mln euro na sektor oliwy z oliwek,
  • 5 mln euro na programy informacyjne i promocyjne wdrażane w przypadku wystąpienia nieoczekiwanego poważnego zakłócenia rynku.
Komisja Europejska przeznacza na programy multi (tj. programy, w których uczestniczy wiele państw) kwotę 91,6 mln euro, w tym:
  • 43,3 mln euro na programy na rynku wewnętrznym (w tym 32,8 mln euro na programy podkreślające specyfikę metod unijnej produkcji rolnej, 8 mln euro na programy promujące spożycie owoców i warzyw, 2,5 mln euro na promocję zrównoważonej produkcji ryżu),
  • 43,3 mln euro na programy przeznaczone na rynek krajów trzecich (w tym 38,3 mln euro na programy promujące spożycie unijnych produktów i 5 mln euro na programy dotyczące wołowiny i/lub cielęciny),
  • 5 mln euro na programy informacyjne i promocyjne wdrażane w przypadku wystąpienia nieoczekiwanego poważnego zakłócenia rynku.

Żródło: MRiRW

Related Posts

None found

Poprzedni artykułKrajowa Grupa Spożywcza ma stabilizować rynki rolne
Następny artykułMołdawia kończy eksport śliwek

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.