„Zbyt piękne, by jeść”

Od wielu lat hodowcy roślin balkonowo-rabatowych promują odmiany warzyw o walorach ozdobnych, które można wykorzystywać do kompozycji roślinnych. Są one co prawda widoczne w ofercie gospodarstw kwiaciarskich, jednak mają zwykle niewielki udział w asortymencie.

Aby pobudzić ich sprzedaż, firma Takii Europe B.V. ogłosiła kampanię reklamową propagującą ozdobne odmiany papryki (Capsicum sp.) i kapusty (Brassica oleracea) przydatne do uprawy w doniczkach. Hasło „Zbyt piękne, by jeść” („Ornamenties – too pretty to eat” ) ma wskazywać na ogromne walory ozdobne tych roślin.

Wśród zalet papryki pomysłodawcy projektu podkreślają bardzo atrakcyjne kolory owoców zdobiących roślinę od lipca do listopada oraz możliwość uprawy w pomieszczeniach i na zewnątrz. Ozdobne odmiany kapusty charakteryzują się natomiast różnymi formami i barwami liści, które pozostają atrakcyjne nawet po pierwszych przymrozkach (a nawet są wówczas intensywniej wybarwione). Producenci powinni docenić także nieskomplikowaną uprawę tych roślin.

Fot. Takii Europe B.V.

IS

Informacja pochodzi z numeru 1/2015 miesięcznika „Rośliny Ozdobne”

Related Posts

None found

Poprzedni artykułPrognozy dla rynku maszyn rolniczych w Europie
Następny artykułIzby Rolnicze będą uczestniczyć w sprzedaży państwowej ziemi

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.