Jak poinformowała Gill Corless, prezes fundacji FlowerTrials®, biorąc pod uwagę obecną sytuację, uważamy, że nie możemy zorganizować dni otwartych firm hodowlano-nasiennych w sposób bezpieczny i odpowiedzialny ani zachęcać odwiedzających do podróżowania w różne miejsca, w których się one odbywają. Nie wierzymy w to, że do czerwca poziom szczepień będzie wystarczająco wysoki, aby zapewnić bezpieczeństwo naszym gościom i personelowi. Chociaż nie możemy przewidzieć, jaka będzie sytuacja w czerwcu w odniesieniu do obostrzeń (a pozostało tylko 10 tygodni do 24. tygodnia, w którym FlowerTrials® się odbywa), anulowanie tegorocznej edycji tego wydarzenia w tradycyjnej formie jest jedyną rozsądną decyzją. W imieniu nas wszystkich wyrażam nadzieję, że zobaczymy się ponownie w przyszłym roku. FlowerTrials® pozostaje miejscem, w którym rośliny spotykają ludzi.
Decyzja ta została podjęta demokratycznie podczas spotkania on-line 18 marca – ponad 3/4 wszystkich uczestników FlowerTrials® wolało odwołać tegoroczną edycję. Źle czujemy się z tym, że drugi rok z rzędu musimy zrezygnować z tej ważnej w branży roślin ozdobnych imprezy. Jednak fakt, że decyzja zapadła w sposób demokratyczny, po dokładnym rozważeniu wszystkich argumentów „za” i „przeciw”, wywołuje u nas dumę, że 60 firm uczestniczących w tym wydarzeniu wykazało się odpowiedzialnością – dodała Sally van der Horst, sekretarz fundacji FlowerTrials®.
Ponieważ większość wystawców FlowerTrials® wyraziła zainteresowanie wzięciem udziału w formie wspólnej promocji on-line, będą kontynuowane prace nad cyfrową alternatywą wydarzenia, w celu zaprezentowania nowości w asortymencie roślin doniczkowych i balkonowo-rabatowych. Na stronie www.flowertrials.com będzie można znaleźć najnowsze informacje z firm uczestniczących we FlowerTrials®, ponadto informacje będą przekazywane za pośrednictwem mediów społecznościowych, w biuletynach i newsletterach.