Szczyt obejmował międzynarodową konferencję AIPH International Green City zatytułowaną „Ekologizacja miejska na rzecz czystych i zdrowych miast” oraz trzy sesje poświęcone prawom własności intelektualnej (IP) w Chinach, handlowi i współpracy z Chinami oraz zrozumieniu chińskiego rynku.
Prelegenci podkreślali nowe możliwości biznesowe, kluczowe wyzwania i perspektywy na przyszłość. Long Sanqun nakreślił szybkie postępy w umacnianiu i egzekwowaniu przepisów dotyczących PBR w Chinach. Dr Edgar Kriegar wyjaśnił krytyczną rolę praw własności intelektualnej w ogrodnictwie i wyraził pogląd, że Chiny czynią znaczące i szybkie postępy w tej dziedzinie. Powiedział, że „pokazuje to prawdziwy potencjał, aby być solidnym i skutecznym”. Lu Zhipeng z Alibaby przedstawił cenny wgląd w chiński rynek konsumencki i podkreślił potrzebę oferowania unikalnych i wysokiej jakości produktów.
Bernard Oosterom, przewodniczący AIPH, zamknął szczyt podsumowaniem kluczowych tematów tego wydarzenia: znaczenia zielonego życia i koncepcji zielonego miasta AIPH dla przyszłości planety i ludzkości; poszanowania i ochrony własności intelektualnej jako siły napędowej innowacji; oraz współpracy i dzielenia się pomysłami na rzecz promowania konsumpcji. Co najważniejsze, podsumował: „Wymiana i wzajemne uczenie się są ważną siłą napędową cywilizacji ludzkiej i pokojowego rozwoju. Otwarta komunikacja i współpraca wzmocnią przemysł i umożliwią jego rozwój. Połączyliśmy siły, aby zbudować silniejszy przemysł i bardziej zrównoważony świat„.
Sekretarz generalny AIPH, Tim Briercliffe, dodał: „Teraz, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, możliwości rozwoju rynku artykułów dekoracyjnych w Chinach są oczywiste. Oczywiste jest, że Chiny poważnie podchodzą do międzynarodowych obaw dotyczących ochrony własności intelektualnej i tworzenia środowiska, w którym przedsiębiorstwa zagraniczne mogą z zaufaniem prowadzić w Chinach handel. Oczywiste jest również, że Chiny przygotowują się do tego, kiedy będą chciały chronić swoje własne odmiany w celu promowania ich na całym świecie. Projekt AIPH International Vision Project, wzmocniony danymi z Alibaby, pokazuje, że wzrost wydatków w chińskich miastach gwałtownie wzrośnie i że przemysł ogrodniczy musi teraz skoncentrować się na produktach i logistyce, aby zapewnić sobie udział w tych wydatkach. Chociaż możliwe jest tanie wytwarzanie roślin ozdobnych w Chinach, przedsiębiorstwa takie jak Lynch Group i Dutch Flower Group jasno stwierdziły, że istnieje żywy rynek wartości dodanej, niszowych produktów importowanych z zagranicy, jeżeli towarzyszy im odpowiednie, inspirujące przesłanie dla konsumentów
Ponadto rząd chiński usunął wiele restrykcyjnych przepisów handlowych, przyznając zagranicznym inwestorom takie same prawa i przywileje jak obywatelom Chin. Nigdy nie było lepszego momentu na zaangażowanie się w ten rynek niż teraz”.
Piotr Grel
za: mat. AIPH