Liczne przykłady takich koncepcji można było podpatrzeć na stoiskach duńskich producentów, którzy w przeważającej liczbie oferują gatunki wykorzystywane do dekorowania wnętrz. Wśród najprostszych propozycji wartości dodanej można wymienić zastosowanie dekoracyjnego pojemnika czy dołączenie atrakcyjnych gadżetów. Niby niewiele, ale te dodatki sprawiają, że taki produkt rzuca się w oczy.
Na stoisku holenderskiej firmy Kébol oferowano cebule hipeastrum pokryte mieszaniną wosków chroniących przed wysychaniem, które można po prostu ustawić na meblu i cieszyć się kwitnącą rośliną (nie wymagają podlewania). Pomysł ten nie jest nowy (czyt. „Rośliny Ozdobne” 3/2014), w tym wypadku dostępnych jest kilka wersji takiego produktu (wosk może być zmieszany z brokatem, błyszczącą farbą lub oprószony „śniegiem”). Cebule są sprzedawane w przezroczystym pudełku i mogą być wręczane w formie prezentu.
Cebule hipeastrum oblane woskiem – sposób na „bezobsługową” kwitnącą roślinę
Większym gabarytowo upominkiem mogą być hortensje ogrodowe z grupy Music Collection® (pokazały je firmy De Jong Plant B.V., Diderk Heinje oraz Joh. Stolwijk & Sӧhne). Nazwy siedmiu tworzących ją odmian nawiązują do różnych gatunków muzycznych (np. Blue Boogiewoogie®, Pink Pop®, Soft Pink Salsa®, Purple Punk®, White Waltz®, Deep Purple Dance®). Sprzedaż hortensji z grupy Music Collection® (zwłaszcza wśród młodych osób) ma wspomagać kampania, promująca te rośliny np. jako prezent dla organizatora imprezy (barwne etykiety mają kształt gitary, jej rysunek widnieje także na doniczkach).
Hortensje ogrodowe z grupy Music Collection® są promowane jako prezent dla organizatora imprezy
Tekst i fot. Ilona Sprzączka
Więcej aranżacji roślin doniczkowych na prezent zobaczyć można tutaj.