Nagrody Szklanego Tulipana rozdane

Co roku na holenderską giełdę kwiatową Flora-Holland trafiają setki nowości – zarówno premierowych odmian roślin ozdobnych, jak i koncepcji marketingowych, które mają pobudzić sprzedaż tego towaru.

Wybranie tych najbardziej interesujących jest zadaniem trudnym, ale niezbędnym dla utrzymania wizerunku firmy – ich dostawcy uchodzą za najbardziej innowacyjnych przedsiębiorców. Aby ułatwić podjęcie tej decyzji, organizacja FloraHolland każdego roku przyznaje w czterech kategoriach nagrody Szklanego Tulipana (Flora Holland Glazen Tulp) najbardziej obiecującym produktom kwiaciarskim wprowadzanym do obrotu przez swoich dostawców.

W 2012 r. zwycięzcą w kategorii „kwiaty cięte” została chryzantema ‘Anastasia Star Pink’ (jej hodowcą jest firma Deliflor). Jury, uzasadniając wybór, podkreślało delikatny, brudnoróżowy kolor kwiatostanów (fot. 1), świetnie wpasowujący się w powszechny obecnie trend „powrotu do natury” – nie tylko w przypadku ubiorów czy makijażu, ale także w kwiaciarstwie modne są kreacje roślin o „naturalnych” kolorach. Wygląd w modnym ostatnio stylu vintage tej odmiany sprawił, że już cieszy się ona ogromnym popytem w Wielkiej Brytanii i krajach skandynawskich. Warto dodać, że po raz pierwszy w tej kategorii nagrodzono właśnie chryzantemę.

Za najlepszą roślinę doniczkową jury konkursu uznało begonię ogrodową tzw. zimową (Begonia x elatior) ‘Sunny White’ z grupy Sunny Side Up®, której hodowcą jest przedsiębiorstwo Koppe BV z Holandii.

W kategorii „roślina ogrodowa” zwyciężył Ptilotus exaltatus ‘Joey’ wyhodowany przez niemieckie przedsiębiorstwo Benary. Ta pochodząca z Australii roślina wyróżnia się bardzo atrakcyjnymi kwiatostanami – srebrzystofioletowymi kłosami (fot. 2) o długości 7–10 cm. Polecana jest do uprawy w doniczkach (osiąga wysokość 30–40 cm, bardzo dobrze się krzewi), na stanowiskach słonecznych i ciepłych (wymaga temperatury uprawy powyżej 10°C). Dodatkową zaletą tej rośliny jest krótki czas jej produkcji – od wysiewu nasion do kwitnienia upływa 12–16 tygodni.

Fot. 2. Ptilotus exaltatus ‘Joey’, fot. Benary

Nagroda za najlepszą koncepcję marketingową trafiła do holenderskiej firmy Anthura BV za zestaw Full Colour® – składa się on z 12 pędów anturium o różnobarwnych pochwach kwiatostanowych sprzedawanych w poręcznym opakowaniu m.in. razem z wazonem (czyt. też HO 3/2011 i HO 2/2012). Jak podkreślało jury, to proste rozwiązanie już zostało dobrze przyjęte przez odbiorców, a co najważniejsze – takie bukiety są chętnie kupowane przez mężczyzn.

Ilona Sprzączka
Na podstawie informacji FloraHolland

Related Posts

None found

Poprzedni artykułGUS: ocena przezimowania drzew i krzewów owocowych
Następny artykułStatuetka Pro Polonia Opulenta dla Agencji Rynku Rolnego

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.