Obecna sytuacja na rynku wymusza na wielu właścicielach firm – w tym producentach roślin ozdobnych – szukania sposobów na zwiększenie zysków i poprawiania konkurencyjności. Jedną z form takich działań może być objęcie towaru gwarancją – wzmacnia to wiarygodność producenta oraz przyczynia się do lepszej sprzedaży.
I choć metoda ta jest wykorzystywana w wielu gałęziach gospodarki, to nie jest popularna w przypadku sprzedaży roślin ozdobnych. Jednak, jak wynika z badań przeprowadzonych przez dr. Chengyana Yue z Uniwersytetu Minnesota, gwarancja trwałości kwiatów ma wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Okazuje się, że 68% respondentów kupiłoby kwiaty, gdyby producent udzielił na nie gwarancji trwałości na określony czas. Ponadto, konsumenci byliby skłonni zapłacić za bukiet czy kompozycję kwiatową objęte gwarancją więcej niż za podobny produkt, ale bez zagwarantowanej trwałości kwiatów lub określonej na krótki czas. Gdyby producent zapewnił o utrzymaniu walorów dekoracyjnych kwiatów przez 8–10 dni – mógłby za nie uzyskać cenę wyższą o 7% w porównaniu z towarem, którego długowieczność jest określona na 5–7 dni, natomiast aż o 17% wyższą w przypadku gwarancji trwałości przez 10–14 dni.
Za: American Flower Endowment
IS