Aby pobudzić jej sprzedaż i rozciągnąć okres zbytu poza typowy termin, organizacja Stars for Europe, zrzeszająca europejskich producentów i hodowców tych roślin (Dümmen GmbH, Syngenta Seeds B.V., Dümmen Group B.V. oraz Selecta Klemm GmbH & Co. KG), rozpoczęła w 2000 r. kampanię marketingową promującą poinsecję. Jest ona skierowana głównie do konsumentów oraz przedstawicieli branży florystycznej.
Co roku zmienia się temat przewodni kampanii, w której pokazuje się m.in. ciekawe aranżacje z wykorzystaniem „typowej” poinsecji (jako rośliny doniczkowej), ale także jej inne zastosowania, np. jako „kwiatu” ciętego w kompozycji czy dekoracji drzewek bożonarodzeniowych. Tej zimy floryści przeniosą poinsecje do krainy baśni – inspirowane twórczością braci Grimm aranżacje będą nawiązywać do opowieści o Śpiącej Królewnie, Czerwonym Kapturku i Królewnie Śnieżce.
Poinsecja pochodzi z Ameryki Środkowej i Południowej. W swojej ojczyźnie – Meksyku – jest krzewem osiągającym wysokość 3–5 m. Międzynarodową popularność roślina ta zdobyła dopiero na początku ub.w. – po raz pierwszy została sprzedana jako „ kwiat Bożego Narodzenia” na hollywoodzkim bulwarze w Los Angeles przez rodzinę niemieckich emigrantów o nazwisku Ecke. Zainteresowanie poinsecją zdecydowanie wzrosło, odkąd zaczęto ją uprawiać jako roślinę pokojową.
Jej nazwa pochodzi od nazwiska Joela Poinsetta, pierwszego ambasadora USA w Meksyku, który około 200 lat temu sprowadził ją do Stanów Zjednoczonych. Na cześć tego gatunku w połowie XIX w. amerykański Kongres ustanowił Dzień Poinsecji, przypadający na 12 grudnia – dzień śmierci Poinsetta.
IS
Fot. Stars for Europe
Informacja pochodzi z numeru 12/2014 miesięcznika „Rośliny Ozdobne”