Grudniowa gwiazda

Tak jak chryzantemy nie mogą się uwolnić od skojarzenia z roślinami związanymi z dniem Wszystkich Świętych, tak poinsecja cieszy się zainteresowaniem niemal wyłącznie w okresie świąt Bożego Narodzenia.

Aby pobudzić jej sprzedaż i rozciągnąć okres zbytu poza typowy termin, organizacja Stars for Europe, zrzeszająca europejskich producentów i hodowców tych roślin (Dümmen GmbH, Syngenta Seeds B.V., Dümmen Group B.V. oraz Selecta Klemm GmbH & Co. KG), rozpoczęła w 2000 r. kampanię marketingową promującą poinsecję. Jest ona skierowana głównie do konsumentów oraz przedstawicieli branży florystycznej.

Co roku zmienia się temat przewodni kampanii, w której pokazuje się m.in. ciekawe aranżacje z wykorzystaniem „typowej” poinsecji (jako rośliny doniczkowej), ale także jej inne zastosowania, np. jako „kwiatu” ciętego w kompozycji czy dekoracji drzewek bożonarodzeniowych. Tej zimy floryści przeniosą poinsecje do krainy baśni – inspirowane twórczością braci Grimm aranżacje będą nawiązywać do opowieści o Śpiącej Królewnie, Czerwonym Kapturku i Królewnie Śnieżce.

Poinsecja pochodzi z Ameryki Środkowej i Południowej. W swojej ojczyźnie – Meksyku – jest krzewem osiągającym wysokość 3–5 m. Międzynarodową popularność roślina ta zdobyła dopiero na początku ub.w. – po raz pierwszy została sprzedana jako „ kwiat Bożego Narodzenia” na hollywoodzkim bulwarze w Los Angeles przez rodzinę niemieckich emigrantów o nazwisku Ecke. Zainteresowanie poinsecją zdecydowanie wzrosło, odkąd zaczęto ją uprawiać jako roślinę pokojową.

Jej nazwa pochodzi od nazwiska Joela Poinsetta, pierwszego ambasadora USA w Meksyku, który około 200 lat temu sprowadził ją do Stanów Zjednoczonych. Na cześć tego gatunku w połowie XIX w. amerykański Kongres ustanowił Dzień Poinsecji, przypadający na 12 grudnia – dzień śmierci Poinsetta.

IS
Fot. Stars for Europe

Informacja pochodzi z numeru 12/2014 miesięcznika „Rośliny Ozdobne”

Related Posts

None found

Poprzedni artykułPrezydent podpisał ustawę dot. składek na ubezpieczenie zdrowotne rolników
Następny artykułNowe zasady etykietowania produktów

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.