Uczestnicy FlowerTrials® – w sumie 60 firm hodowlano-nasiennych z branży roślin ozdobnych – do 31 marca br. mają ostatecznie zadecydować o formacie tegorocznej imprezy – czy odbędzie się w formie tradycyjnej, on-line czy hybrydowej. Biorąc jednak pod uwagę możliwości zaprezentowania asortymentu na otwartej przestrzeni lub w dobrze wentylowanych szklarniach i postępujący program szczepień, większość wystawców potwierdziła swój udział i rozpoczęło produkcję roślin na pokazy.
Jeśli będzie możliwe zorganizowanie FlowerTrials® jako spotkań bezpośrednich, odwiedzający będą musieli wstępnie zarejestrować się za pośrednictwem strony internetowej www.flowertrials.com i zarezerwować przedział czasowy na każdą wizytę. W każdym miejscu będą przestrzegane wytyczne dotyczące maksymalnej liczby osób na jednostce powierzchni, konieczne będzie też zachowywanie dystansu społecznego oraz mycie i dezynfekcja rąk.
Jak poinformowała Gill Corless, prezes FlowerTrials®, każdy uczestnik tego wydarzenia musi rozważyć, która opcja zaprezentowania asortymentu w tym roku będzie najlepsza. Wszyscy chcą się spotkać i zobaczyć na własne oczy najnowsze osiągnięcia hodowców. Niemniej bezpieczeństwo jest sprawą nadrzędną i jeśli wizyty bezpośrednie będą musiały być ograniczone lub nawet zabronione, jesteśmy zobowiązani – jako organizacja – do zaprezentowania branży nowych produktów hodowlanych pod szyldem FlowerTrials® w 24. tygodniu w najlepszy możliwy sposób.
Na podstawie informacji organizatorów FlowerTrials® z 10.03.2021 r.