Zawiązaliśmy współpracę między 7 organizacjami zrzeszającymi producentów poszczególnych gatunków owoców jagodowych oraz grup producentów. Dzięki temu byliśmy w stanie zaoferować konsumentom świeże, sezonowe, polskie owoce, od maja do jesieni. W naszym programie zachęcaliśmy do ich codziennej konsumpcji, dla zdrowia i urody. Zaczęło się od truskawki, później była malina i nowy na naszym rynku gatunek – jagoda kamczacka, borówka, porzeczka, aronia oraz MiniKiwi – mówi Witold Boguta, prezes KZGPOiW.
O polskich superowocach usłyszało w mediach ponad 27 mln osób. Masowe dotarcie to efekt zaangażowana plantatorów, działania sieci oraz organizacji wspólnych wydarzeń i spotkań z mediami, podczas których przybliżano konsumentom kolejne gatunki, które wchodziły na rynek. Stąd pojęcie jagodowej sztafety.
Truskawki to owoce, które rozpoczynają sezon. To na co się czeka, co jest takie wytęsknione, wyczekiwane, bardzo Polakom smakuje. Zorganizowaliśmy aż trzy spotkania z różnymi segmentami mediów, by wzmocnić ten efekt. Promowaliśmy walory zdrowotne i urodowe, tworząc podwaliny pod całosezonową współpracę – powiedział dr Janusz Andziak, prezes Stowarzyszenia Plantatorów Truskawek.
Efektem współpracy w całym jagodowym sezonie było 275 tekstów, wywiadów radiowych i telewizyjnych. Do tego doszła wielokanałowa komunikacja partnerów handlowych. Zasięg w mediach społecznościowych przekroczył 2,5 mln. To efekt dużej aktywności i urozmaiconych treści, które miały jednak precyzyjny wspólny mianownik – promocję kategorii polskich superowoców i ich codziennego spożywania.
„Czas na polskie superowoce” to również czas na polską borówkę. W roku 2019 umocniliśmy się na rynku, już nie tylko europejskim, ale wśród polskich konsumentów. Polski rynek, właśnie w tym roku, zaistniał w sposób niezwykły – powiedział podsumowując sezon Ireneusz Komorowski, prezes Stowarzyszenia plantatorów Borówki Amerykańskiej.
Filiżanki polskich superowoców codziennie
Wykorzystując dobre doświadczenia producentów borówki branża jagodowa połączyła siły. Plantatorzy potrafili określić wspólne korzyści z codziennej konsumpcji oraz rekomendowaną ich ilość, w postaci filiżanki.
Za nami sezon niezwykły dla branży owoców. To my producenci połączyliśmy siły, po to by promować spożycie polskich superowoców. Działając w drużynie, borówka przekazała pałeczkę porzeczce. Pokazaliśmy, że są to owoce niezwykle wartościowe. Zachęcaliśmy konsumentów do tego aby przypomnieli sobie smak porzeczek – powiedział dr Piotr Baryła, prezes Polskiego Stowarzyszenia Plantatorów Porzeczek.
Plantatorzy kolejnych owoców promowali korzyści z codziennej konsumpcji, w szczególności oddziaływanie na zdrowie i wygląd. Każdy kolejny owoc, prezentując swoją ofertę, wzmacniał wspólną komunikację.
Polskie superowoce nie kończą się na lecie. Jesienią mamy polskie mini-kiwi. Mają tyle składników prozdrowotnych, że są w stanie skutecznie ochronić nas przed jesienną słotą. A do tego jeszcze wspaniale wpływają na naszą urodę. To był nasz przekaz – powiedział dr hab. Piotr Latocha prof. SGGW, prezes Stowarzyszenia Plantatorów MiniKiwi.
Atrakcyjność świeżych owoców staje się fundamentem rozwoju sprzedaży całorocznej. W ramach działań zaplanowanych na 2020 rok jest promocja kolejnych gatunków oraz jagodowych przetworów.
Kampanię „Czas na polskie superowoce!” realizuje Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw przy współpracy 7 branżowych organizacji. Partnerami są Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej SPBA, Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki, Stowarzyszenie Plantatorów Jagody Kamczackiej, Polskie Stowarzyszenie Plantatorów Porzeczek, Krajowe Zrzeszenie Plantatorów Aronii ARONIA POLSKA, Stowarzyszenie Plantatorów Mini Kiwi. Partnerem merytorycznym jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki.
Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw