Dwukrotnie zobaczymy też jagodę kamczacką w Warszawie. 1 lipca z okazji Międzynarodowego Dnia Owoców oraz 3 lipca, w sobotę, w ramach projektu Owocowe Lato. To będzie największa prezentacja jagody kamczackiej na świecie. Od sadzonek, poprzez świeże owoce i możliwość zakupu pełnej gamy przetworów, po degustacje przygotowane przez znakomitych Szefów Kuchni. Wszystko w praskim Centrum Koneser, w którym superowoce będą gościły regularnie przez całe wakacje.
W ramach projektu „Czas na polskie superowoce!” plantatorzy zapraszają do wspólnej promocji. Razem pokażą jak wygląda i jak smakuje kamczatka. Pierwszą atrakcją będzie możliwość samodzielnego zbioru owoców i zakupu przetworów. Oto plan, który zweryfikuje jeszcze pogoda:
- 26-27 czerwca 2021 zaproszenie na plantacje w całej Polsce. Sobota i niedziela, formuła taka jak w ubiegłym roku.
- 1 LIPCA z okazji Dnia Owoców zaproszenie na kamczacki koktajl. Placu Konesera w Warszawie, w godz. 10:00-11:00.
- 3 lipca zaproszenie na wielki pokaz jagody kamczackiej „od pola do talerza” – będą sadzonki, świeżo zebrane owoce, szeroka gama przetworów oraz dania i desery przygotowane przez Szefów Kuchni (10:00-16:00). Plac Konesera, W-wa.
- Jagodowe przetwory z tegorocznych zbiorów zobaczymy na Placu Konesera także 17, 31 lipca i 21 sierpnia. Wszystko dzięki współpracy z Centrum Praskie Koneser oraz Kantar Public.
Wśród pierwszych, którzy zapraszają są plantacje: Jagodowe smaki z Wszachowa, Jagodowe Pole z Modliborzyc, obie w Świętokrzyskim; U Pani Babci z Piłatki koło Janowa Lubelskiego w Podkarpackim; Plantacja jagody kamczackiej w Opolu Lubelskim; Jagodowe Marzenie w Chrzanowie w Pomorskim; Gospodarstwo Haskap, Mokra Prawa w Łódzkim, Zdrowe Jagody w Nowej Wsi, Plantin w Muniakowicach, w Małopolsce oraz
Plantacje braci Miedzińskich koło Rzgowa w Wielkopolsce.
Kolejną grupę stanowią producenci, którzy będą promowali walory jagody na fanpage’u kampanii Czas na polskie superowoce! Akcja zainicjowana w ubiegłym roku określana jest jako #HaskapChallenge. Tu pierwsi swój udział zadeklarowali: Ewelina Pielaszkiewicz i Jagodowe Pole; Mariusz Pelc i „U Pani Babci”; Michał Lewandowski i plantacja w Opolu Lubelskim; Paulina Romańska i Gospodarstwo Romańscy, producenci sadzonej z Mazowsza; Małgorzata Jaszyk i Nutracevit; Radosław Warulik i Gospodarstwo Haskap oraz Piotr Poseł i Zdrowe Jagody.
Opracowanie sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce! Edycja III”.
źródło: KZGPOiW