Krzysztof Golec, prezes Innvigo, przekazał, że jest to polska firma oferująca rolnikom szeroką gamę środków ochrony roślin z takich grup, jak herbicydy, insektycydy, fungicydy i regulatory wzrostu. Dziś oferuje 21 produktów, a plany firmy na przyszłość są ambitne, bo już w 2019 r. w ofercie ma się ich znaleźć 46. – Wszystkie środki wprowadzone do oferty mają przede wszystkim spełniać oczekiwania klientów. Aby dobrze funkcjonować na rynku nie wystarczy jedynie dobra cena, trzeba oferować klientom dobre produkty w przystępnej cenie – przekazał K. Golec. Firma ma wprawdzie w ofercie produkty zawierające znane i sprawdzone substancje czynne, jednak stawia na najnowsze formulacje środków pozwalające na pełne wykorzystanie ich skuteczności w ochronie roślin i w poszanowaniu środowiska.
Motto, jakim kieruje się Innvigo – „Post-patent – Pro-market” oznacza, że w ofercie są produkty „post-patent”, czyli którym wygasły już patenty, ale są dostępne „pro-market”, czyli dla użytkowników, wprowadzane na rynek.
Spółka zaczęła działalność w Polsce w 2015 r., a dynamiczny jej rozwój doprowadził do tego, że dziś jej aktywność jest obecna także w innych krajach – spółka ma oddziały w Czechach, na Słowacji (Innvigo Agrar Cz.) i w Rumunii (jest także w pełni aktywna od 2017 r.). – Nasza wizja roku 2025 przewiduje, że znajdziemy się w pierwszej piątce największych dostawców chemii dla rolnictwa na wszystkich rynkach, na których jesteśmy obecni już teraz (…). Rozwijamy innowacje w rolnictwie szczególnie poprzez wspieranie badań naukowych i edukacji. Wiedza i jej transfer mają być powiązane z produktami wprowadzanymi na rynek – mówił K. Golec.
2016 rok prezes K. Golec podsumował jako sezon o trendzie spadkowym. – Jednak Innvigo w tym trudnym roku zaistniało na rynku i potwierdziła się w praktyce skuteczność działań Innvigo i opłacalność oferowanych przez firmę rozwiązań – przekazał K. Golec. W kolejnym sezonie firma planuje zwiększenie aktywności, szerokie wsparcie gospodarstw w terenie. Dziś ok. 50 firm współpracuje z Innvigo w charakterze dystrybutorów, które proponują rolnikom optymalne rozwiązania w okresie słabszej koniunktury, z bogatym portfolio produktów i szerszej dostępności handlowej.
– Innvigo wprowadza na rynek rozwiązania przyjazne producentom, np. dla sadowników FruitSmart – jest to wierna kopia obecnego już na rynku produktu zawierającego tę samą substancję czynną. Ten środek do przedłużania trwałości owoców może dziś być stosowany samodzielnie przez sadowników, zatem dokonaliśmy zmiany koncepcji i nastawienia do produktu – przekazał K. Golec.
Krzysztof Golec
Dziś dużą rolę w szerzeniu informacji doświadczeń nauki odgrywa także strona internetowa Innvigo oraz portale społecznościowe. Tam pojawiają się na bieżąco wpisy dotyczące działań firmy i produktów. Te działania omówił Andrzej Brachaczek, dyrektor ds. Badań i Rozwoju Innvigo.
– W dziale R&D stawiamy na budowę i rozwój potencjału produktów, w większym zakresie w tym sezonie prowadzone będą doświadczenia polowe (zwiększy się liczba lokalnych plantacji pokazowych w 2017 r.). Ma to na celu sprawdzenie produktów w warunkach lokalnych, aby wiedza na temat ich stosowania została przetestowana, zanim takie produkty trafią do rolników – przekazał. A. Brachaczek.
Innvigo oferuje programy współpracy: INNKONTO – program współpracy z punktami detalicznego handlu oraz INFARMA – program współpracy z rolnikami (gospodarstwami).
Andrzej Brachaczek
Tekst i fot. Dorota Łabanowska-Bury