Poczta stawia na przesyłki przez internet, ale nie tylko. Chce dostarczać ważne dokumenty obywatelom, aby nie musieli po nie jeździć do odległych o kilkadziesiąt kilometrów urzędów.
Spółka rozwija obszar e-usług, a pierwsze produkty, jak poczta hybrydowa czy neokartka, będące połączeniem maila z tradycyjną korespondencją, są już dostępne dla klientów. Na coraz większą skalę pojawia się elektroniczne awizo, klienci mogą nadać przekaz pocztowy przez internet. Szereg produktów pocztowych można kupić w e-sklepie PP, a klienci bez wychodzenia z domu mogą poprzez specjalną aplikację wprowadzić dane o swoich przesyłkach do systemu poczty, skracając do minimum czas pobytu w placówce. Po nadaniu paczki mogą monitorować ją w internecie.
Szacuje się że samych zaświadczeń z US wydaje się na poczcie rocznie ok. 10 mln a wypisów z KRS czy KRK ok. 4 mln. Firma chce stać się integralną częścią projektu e-government – dzięki dostępowi do baz danych i systemów różnych organów państwa będzie mogła oferować obywatelom różnego rodzaju dokumenty – wypisy z rejestrów, KRS itd
Za: biznes.gazetaprawna.pl