Firma Laser Food, pionier technologii znakowania laserowego świeżych owoców i warzyw, ma szansę na znaczną ekspansję w Europie w 2018 r. Jej klient - Food Eosta - wprowadza produkty oznaczone laserem do sprzedaży detalicznej w Niemczech, Holandii, Szwecji, Belgii i Danii. Być może jeszcze w bieżącym roku także Francja pojawi się na tej liście.
Po udanym wprowadzeniu na rynek produktów etykietowanych laserem przez firmę Eosta wraz ze szwedzką siecią sklepów spożywczych ICA pod koniec 2016 roku, holenderski producent produktów ekologicznych dostarcza teraz produkty oznaczone laserem do Delhaize w Belgii, Rewe, Edeka i Netto w Niemczech oraz Hoogvliet w Holandii. Dodatkowo, holenderski detalista Albert Heijn testuje obecnie tę koncepcję, a wdrożenie tej metody w jednej lub dwóch sieciach spożywczych we Francji nastapi prawdopodobnie przed końcem 2018 roku.
Pod marką Eosta Natural Branding system Laser Food otrzymał najwyższą nagrodę w kategorii zrównoważonego rozwoju w konkursie Packaging Awards 2018. Globalna ekspansja firmy Laser Food jest możliwa dzięki ogólnoświatowej umowie marketingowej z JBT Corporation, specjalistą od żywności, obecnym w 25 krajach, który obecnie buduje i promuje system Laser Mark na całym świecie.
za: hortibiz.com, fot. Laser Food JBT