60 lat innowacji Grupy Roullier

Jak z pasji i marzeń stworzyć w ciągu kilku dekad globalną firmę? Wystarczy wysłuchać historii założyciela grupy Roullier – Daniela. W robiącym ogromne wrażenie, ultranowoczesnym Globalnym Centrum Innowacji Roullier (CMI) w ten sposób rozpoczęła swoją prezentacje dla partnerów handlowych Timac Agro Polska (TAP) Agata Stolarska – prezes polskiego oddziału firmy. Gdy w 1959 roku Daniel Roullier rozpoczął, w wynajętym magazynie portowym w Saint Malo, produkcje nawozów – wykorzystał do tego naturalne zasoby jakie przez tysiące lat tworzyło morze. W ciągu 60 lat udało mu się przekształcić lokalną, rodzinną firmę w światowy koncern obecny w 122 krajach, zatrudniający ponad 8000 osób i z obrotami przekraczającymi 2,5 miliarda euro rocznie. W Polsce najbardziej znana jest marka Timac ale grupa Roullier obecna jest w wielu innych segmentach rynku jak choćby w żywieniu zwierząt, produkcji fosforanów i magnezji ale także w przemyśle rolno-spożywczym.

Jednym z podstawowych założeń grupy Roullier jest innowacyjność – stąd wiele nowych rozwiązań w nawożeniu roślin i żywieniu zwierząt, które firma sukcesywnie wprowadzała od początku swojej działalności. O tym jak istotne są badania i rozwój nowych technologii najlepiej świadczy najnowsze „dziecko” firmy Globalne Centrum Innowacji Roullier (CMI). Jak informował Nicolas Juignet Culture Development Manager celem jaki przyświecał powstaniu Globalnego Centrum Innowacji było zebranie w jednym miejscu najnowocześniejszego wyposażenia analitycznego i badawczego, które w rękach zespołu naukowców i techników pozwala bardzo efektywnie testować nowe rozwiązania i technologie. Nicolas Juignet podkreślał także że wszystkie nowe produkty przechodzą bardzo ścisłe badania i testy w warunkach zbliżonych do różnych rejonów uprawy. Kolejnym istotnym elementem wprowadzania nowego produktu jest przygotowanie jego technologii masowej produkcji. Służy temu CERA – fabryka nawozów w „miniaturce”, która odwzorowuje wszystkie etapy produkcji. Pozwala to zoptymalizować wszystkie procesy od dostarczenia surowca do wyprodukowania gotowego nawozu, które później są wprowadzane w fabrykach na całym świecie. Ambicją założyciela firmy było także by centrum badawcze powstało w Bretanii, w kolebce firmy – to jakby klamra spinająca 60 lat tradycji firmy gdzie tradycja miesza się z nowoczesnością. Warto podkreślić że w 2020 r. odbędzie się druga edycja Roullier Innovation Awards. Ten międzynarodowy konkurs, organizowany przez Roullier Group, nagradza dwa innowacyjne projekty z badań akademickich w obszarach specjalizacji Grupy. W tej edycji Innovation Roullier Awards jest podzielone na dwie odrębne kategorie: Żywienie Zwierząt oraz Żywienie Roślin. Na koniec konkursu naukowcy realizujący dwa zwycięskie projekty otrzymają nagrodę w wysokości 75 000 euro i roczną współpracę z Globalnym Centrum Innowacji Roullier.

Jak to wygląda w praktyce, uczestnicy spotkania mogli przekonać się podczas zwiedzania fabryki nawozów Timac zlokalizowanej w Saint Malo. To co rzuca się w oczy to potężne maszyny, setki ton surowca i produktów gotowych i bardzo niewiele osób, które ten skomplikowany proces nadzorują. Co istotne fabryka ta w pełni korzysta z umiejscowienia, w położnym nad Atlantykiem porcie. Surowce (najczęściej oparte o naturalne skały wapienne) trafiają do zakładu właśnie drogą morska w ten sam sposób są wysyłane gotowe nawozy. Fabryka w Saint Malo odpowiada za połowę ruchu towarowego w tamtejszym porcie. Jej roczna produkcja to prawie 200 000 ton – głownie nawozów granulowanych.

Łukasz Peroń – dyrektor marketingu w firmie Timac Agro Polska przedstawiając ofertę produktów Timac w różnych segmentach rolnictwa i ogrodnictwa podkreślał istotna rolę zespołu doradców na co dzień pracującego w TAP. Na całym świecie jest ich ponad 2400 i codziennie odwiedzają prawie 20 000 gospodarstw. Polski zespół firmy Timac liczy 140 osób, z których większość na co dzień jest w terenie odwiedzając rolników z różnych regionów naszego kraju. By w pełni zaoferować nowoczesne rozwiązani firma nie tylko stawia na innowacyjność ale także dba o stałe podnoszenie wiedzy swoich pracowników. Wszyscy doradcy TAP uczestniczą w regularnych szkoleniach z ekspertami z różnych upraw rolniczych i ogrodniczych. Firma zaprasza także swoich klientów na liczne szkolenia i dni otwarte, w tym roku ruszył projekt Demo Farma skierowany do producentów warzyw. Już w przyszłym roku Timac Agro Polska będzie świętował 15-lecie obecności na polskim rynku.

 

Related Posts

None found

Poprzedni artykułUOKiK nałożył ponad 8,3 mln zł na T.B. Fruit Polska.
Następny artykułPolski powojnik ‘Maria Skłodowska Curie’ podbija świat

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.