Jak poinformowała Sandra Verlaat, dyrektor marketingu firmy Syngenta Flowers w Europie, obecnie branża kwiaciarska i hodowcy mają inne priorytety i wydaje się niewłaściwe organizowanie dni otwartych w tym roku. Pokazy FlowerTrials pełnią ważną funkcję w naszej branży, jednak w trosce o naszych klientów postanowiliśmy odwołać w tym roku to wydarzenie w firmie Syngenta Flowers. Przygotowywana jest natomiast wirtualna alternatywa tych pokazów, aby zainteresowani mogli zobaczyć – choćby on line – nasze nowe odmiany.
Anulowano też udział firmy Syngenta Flowers w innych targach w Europie i wszystkich innych wydarzeniach z udziałem klientów do 30 czerwca. Mark Schermer, szef oddziału Syngenta Flowers Europe, stwierdził, że firma stawia przede wszystkim na zdrowie i bezpieczeństwo swoich pracowników, klientów i rodzin. Koronawirus ma ogromny wpływ na naszą branżę, od hodowcy, przez producenta roślin ozdobnych, po sprzedawcę. Jednak anulowanie wszystkich wydarzeń branżowych do lata jest najlepszą rzeczą, jaką możemy zrobić. Kiedy zagrożenie minie, ważna będzie wielopłaszczyznowa współpraca, aby przywrócić naszą branżę na właściwe tory – poinformował M. Schermer.
Na podstawie informacji z firmy Syngenta Flowers