Ambasador Nadzwyczajny i Pełnomocny Ukrainy w Malezji, Alexander Nieczitajło, zamieścił zdjęcie z jednego z supermarketów na swojej stronie w serwisie społecznościowym Facebook. Zdjęcie pokazuje, że ukraińskie borówki są sprzedawane obok tych samych produktów z USA i Hiszpanii. Ambasador zwraca uwagę na obecność ukraińskich borówek w sieciach spożywczych w Malezji, a także dostawy borówek z uznanych na świecie krajów eksportujących, podczas gdy ukraińskie borówki są sprzedawane po bardzo konkurencyjnej cenie.
Dwa lata temu przekonaliśmy kilku ukraińskich dostawców świeżych borówek, że rynek Azji Południowo-Wschodniej może być bardzo interesującym kierunkiem eksportu, ponieważ wielu uważało, że umieszczenie tam świeżych owoców byłoby niezwykle trudne pod względem logistyki i zachowania jakości. Ponadto wielu obawiało się, że będzie to bardzo kosztowne. Zorganizowaliśmy szereg misji handlowych do krajów Azji Południowo-Wschodniej, a to jest wynik – ukraińskie świeże produkty owocowe i warzywne stworzyły prawdziwą sensację w tym regionie. Ukraina zajmuje już drugie miejsce wśród europejskich dostawców pod względem eksportu jabłek do Singapuru i Malezji, ustępując jedynie Włochom i Francji, a konsumenci w Singapurze, a teraz Malezja docenili już ukraińskie borówki – powiedział Andrj Jarmak, ekonomista w dziale inwestycyjnym Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa ( FAO), która odpowiada za ukraiński projekt rozwoju eksportu żywności.
źródło: freshmarket.pl