Jesień – intensywny czas w ogrodnictwie
Choć jesień to pora roku, w której producenci kończą sezon intensywnej sprzedaży roślin, nie oznacza to zaprzestania innych działań. W gospodarstwach trwają przygotowania do zimy. Producenci zajmują się pracami porządkowymi oraz zabezpieczają materiał przeznaczony do zimowania przed uszkodzeniami, które mogą być następstwem mrozu i innych niekorzystnych warunków atmosferycznych.
To także okres planowania i przygotowania się do kolejnego sezonu. Producenci, głównie kwiatów rabatowych, rozpoczynają właśnie teraz lub rozpoczną wkrótce proces ukorzeniania sadzonek roślin, które trafią do sprzedaży wiosną przyszłego roku.
– W ciągu najbliższych kilku-kilkunastu tygodni znacząco będzie wzrastać zapotrzebowanie producentów na podstawowe materiały do ukorzeniania sadzonek, czyli substraty do ukorzeniania oraz paper poty, które dzięki cienkiej otoczce niwelują stres roślin związany z przesadzaniem. Sugerujemy, by składać zamówienia na tego rodzaju produkty z większym wyprzedzeniem. Tak by mieć pewność, że towar dojdzie na czas. Nam, producentom m.in. substratów i paper potów, wcześniej składane zamówienia pozwalają na lepsze planowanie produkcji, a co za tym idzie, dostarczanie wszystkiego bez konieczności długiego oczekiwania. Zapotrzebowanie na tego typu produkty z sezonu na sezon rośnie – mówi Michał Stuchlik, Dyrektor Działu Handlowego Ceres International.
Nie tylko ukorzenianie
W najbliższych tygodniach warto zaopatrzyć się także w materiały do zabezpieczania roślin na zimę.
– Szybko rotującym produktem są u nas agrowłókniny oraz różne typy i rozmiary siatek cieniujących. Jesteśmy gotowi na wzmożoną sprzedaż tego rodzaju asortymentu, choć klientom zawsze powtarzamy, by nie czekali do ostatniej chwili. Pozwoli to uniknąć stresu, gdyby okazało się, że wysyłka produktu ma wydłużony czas realizacji – radzi Michał Stuchlik, Ceres International.
Zakupy na miarę naszych czasów
Pandemia sprawiła, że więcej i częściej kupujemy w sklepach internetowych. W minionym roku (2020) Polacy dokonali w sieci zakupów za kwotę ponad 15,3 mld euro, co oznacza wzrost aż o 31,4% w porównaniu z rokiem 2019 (Raport E-commerce w Polsce 2020. Gemius dla e-Commerce Polska). Branża ogrodnicza otwiera się na ten rodzaj zakupów coraz chętniej. Przykładowo, Ceres International zaczął poszerzać specjalistyczny asortyment w e-sklepie, pamiętając także o tym, by kupującemu dostarczyć jak najwięcej eksperckiej wiedzy. Dlatego znaleźć tu można m.in. szczegółowe parametry techniczne dotyczące produktu.
– W naszym sklepie Klienci znajdą już kilkaset produktów, a w ciągu tylko jednego miesiąca dodaliśmy kilkanaście nowych pozycji i wkrótce planujemy poszerzyć ofertę o kolejne. Ten ciągły rozwój naszego e-sklepu idzie w parze z budową kanałów informacyjnych takich jak Akademia Ceres (filmiki umieszczane na profilu Ceres na Facebooku), poprzez które chcemy się dzielić szczegółową wiedzą i doświadczeniami związanymi ze sprzedażą wielu towarów i oferowanymi rozwiązaniami – podkreśla Michał Stuchlik, Ceres International.
Możliwość zakupu profesjonalnych produktów dla branży ogrodniczej przez internet ma wiele zalet. Przede wszystkim plantator czy ogrodnik może to zrobić w dowolnym dogodnym dla siebie czasie. Transakcja odbywa się szybko i intuicyjnie. Dużą zaletą jest przy tym brak konieczności bezpośredniego kontaktu z handlowcem, co nabrało znaczenia w dobie pandemii. Jednocześnie nie oznacza to braku wsparcia – firma Ceres gwarantuje klientom porady konsultantów także podczas zakupów w sieci.
Informacja prasowa Ceres