Kontrkandydatkami do nagrody były: naparstnica Panther, petunia ogrodowa Mystical® Midnight Gold, petunia ogrodowa Shock Wave® Purple Tie Dye i koleus Main Street 'Hollywood Boulevard’. Jury konkursu, złożone z ponad 30 specjalistów w dziedzinie hodowli, produkcji, handlu hurtowego i sprzedaży detalicznej roślin ozdobnych oceniało zgłoszone rośliny pod względem atrakcyjności i potencjału handlowego w punkcie sprzedaży. Każdy członek komisji sędziowskiej miał możliwość zobaczenia roślin bezpośrednio w siedzibie firmy Takii w Holandii lub za pośrednictwem platformy internetowej.
Dalia Sincerity zachwyciła jury kolorem (biało-różowym z delikatnie żółtą nasadą kwiatów języczkowatych) i wielkością pełnych kwiatostanów, których średnica może dochodzić do ponad 20 cm. Roślina ta zwróci uwagę nie tylko w punktach sprzedaży, ale też w ogrodzie czy posadzona do dużego pojemnika tarasowego – uzasadniano. Dalia ta ma jednocześnie zwarty pokrój, znakomicie się krzewi i kwitnie od połowy lata do jesieni.
Fleuroselect, organizator konkursu, przeprowadzi kampanię promocyjną w międzynarodowym handlu i mediach społecznościowych oraz wypromuje nowego zwycięzcę konkursu FleuroStar na targach i imprezach branżowych. Również inne firmy z branży kwiaciarskiej oferują wsparcie marketingowe zwycięskiej kreacji.
Dalia Sincerity z efektem 'wow’
Fleuroselect, międzynarodowa organizacja skupiająca producentów materiału wyjściowego i hodowców roślin ozdobnych, ogłosiła zwycięzcę konkursu FleuroStar 2020/2021. Tytuł najlepszej nowości, która wywoła efekt 'wow' w punktach sprzedaży, przyznano dalii ogrodowej Sincerity, którą do rywalizacji zgłosiła firma Syngenta Flowers.Nagrodę - z rąk Karola Pawlaka, prezesa Fleuroselectu, i Sally van der Horst, sekretarz generalnej tej organizacji - odebrali Michael Kester, globalny dyrektor ds. kwiatów w firmie Syngenta Flowers i Ronald Snijder, hodowca dalii.