Polskie stoisko narodowe zorganizowały wspólnie Związek Szkółkarzy Polskich (ZSzP) i Agencja Promocji Zieleni (APZ), we współpracy z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa (instytucja ta wsparła finansowo uczestnictwo w targach). Było ono bardzo widoczne – dzięki barwom, dobrym oznaczeniom (do stoiska prowadziły stojaki z informacjami oraz graficzne wskaźniki z napisami „Plants from Poland” i logotypem ZSzP) i hostessom zapraszającym gości targów do odwiedzenia naszego stoiska.
Od lewej: Wojciech Wróblewski, Agnieszka Żukowska, Jakub Wawrzyniak i Anita Mikołajczak w towarzystwie hostess na polskim stoisku narodowym fot. Agencja Promocji ZieleniW tym roku na udział w tym wspólnym przedsięwzięciu zdecydowały się firmy: CLEMATIS Źródło Dobrych Pnączy Sp. z o. o. Sp. k.; Gospodarstwo Ogrodnicze Aleksandra Kusibab-Wyka; Gospodarstwo Ogrodnicze „Waganowice” Paulina Kusibab-Popowicz, Mirosław Popowicz S.C.; Plantin Sp. Z o. o., Spółka komandytowa; Szkółka Drzew i Krzewów Ozdobnych Sutkowscy; Szkółka Szmit. Ekspozycja tej ostatniej wyróżniała się szerokim asortymentem ciekawych roślin ozdobnych, co – zdaniem Bronisława Jana Szmita – jest siłą tego gospodarstwa i przyciąga uwagę klientów stawiających na różnorodność.
Stoisko Szkółki Szmit przyciągało różnorodnością asortymentu fot. W. Górka Stoisko szkółki Sutkowscy fot. W. GórkaNa stoisku zorganizowano konferencję prasową z udziałem Wojciech Wróblewskiego, prezesa ZSzP, i Agnieszki Żukowskiej, prezes APZ i dyrektor wystawy „ZIELEŃ TO ŻYCIE”. Odbyło się też spotkanie networkingowe, na które zaproszono przedstawicieli branży – głównie potencjalnych odbiorców polskich roślin. Wydarzenie zaszczycili swoją obecnością Jakub Wawrzyniak, Konsul Generalny RP w Kolonii i Anita Mikołajczak, Wicekonsul ds. ekonomicznych, dyplomacji publicznej i kulturalnej.
Polskie przedsiębiorstwa widoczne były także w innych halach. Od 23 lat oddzielną ekspozycję przygotowuje Gospodarstwo Szkółkarskie Ciepłucha, które było pionierem na tych niemieckich targach jako polski wystawca. Dużym zainteresowaniem cieszyła się oferta firmy Vitroflora Grupa Producentów Sp. z o.o. – na jej licznie odwiedzanym stoisku, zlokalizowanym w jednej z hal kwiaciarskich, główną rolę odgrywały byliny.
W hali kwiaciarskiej swój asortyment zaprezentowała też firma JMP Flowers Grupa Producentów Sp. z o.o., na której stoisku królowały doniczkowe storczyki z rodzaju Phalaenopsis), zaproponowane w wersji standardowej oraz – dla bardziej świadomego odbiorcy – w wersji „eko” (w papierowych opakowaniach i tackach).
Krzysztof Rutkowski na stoisku firmy JMP Flowers Grupa Producentów Sp. z o.o. fot. I. Sprzączka Storczyki falenopsis z firmy JMP Flowers w wersji „eko” – dla bardziej świadomego odbiorcy fot. I. SprzączkaWielu polskich wystawców, których w tym roku było w sumie 31, można było znaleźć m.in. w hali ze środkami produkcji. Tam najbardziej widoczni byli rodzimi dostawcy pojemników, m.in. firmy MZ Forma, P.P.H.U „Kłoda” Tomasz Kłoda, Floser, IPP Interplast Plastic Products Sp. z o.o., Donkwiat, Don-Plast, ale pojawiły się też firmy Agrocare – producent nawozów, AGRO-SUR, oferujący osłony do uprawy roślin, Martex®- producent szkółkarskich wyrobów tekstylnych (m.in. kontenerów ARBO®).
Kontenery ARBO® na stoisku firmy Martex® fot. W. GórkaTradycyjnie na stoiskach wielu form o zasięgu międzynarodowym można było porozmawiać z polskimi przedstawicielami, dla których targi w Essen są też miejscem spotkań z klientami.
Mariusz Federowicz na stoisku reprezentowanej przez niego firmy Florensis fot. I. Sprzączka Beniamin Pudełko reprezentujący firmę Selecta one® w Polsce (pierwszy z prawej) z klientami z Polski fot. I. Sprzączka