Expo Horticultural to jedno z tzw. małych EXPO, organizowanych między światowymi edycjami EXPO, poświęcone wyłącznie tematyce wykorzystania zieleni i kształtowania krajobrazu w mieście. Najbliższe „zielone” Expo odbędzie się w przyszłym roku w Pekinie (Chiny), kolejne – w 2022 roku zaplanowane jest w Holandii, natomiast Łódź zorganizuje wystawę pod hasłem „Nature of the City – Natura Miasta” w 2024 roku.
Jak szacują projektanci łódzkiego Expo Horticultural, przygotowanie wystawy będzie wiązać się z inwestycjami wartymi nawet 100 mln zł. W ciągu pięciu miesięcy Łódź może odwiedzić ok. 4 mln osób, co pozwoli na promocję miasta na niespotykaną dotąd skalę. Będzie trwała pięć miesięcy – od końca kwietnia do końca września.
„Wystawa odbywać się będzie w sercu miasta – na powierzchni około 70 ha. Na potrzeby wystawy zostaną zrewitalizowane istniejące już parki, ale także utworzone nowe tereny zieleni na dotychczasowych nieużytkach. Stąd też proponowany temat EXPO – „Nature of the City – Natura Miasta”, który będzie się koncentrował na idei rewitalizacji i wykorzystaniu potencjału zieleni w poprawie jakości życia mieszkańców dużych miast, tworzenia przyjaznego i zdrowego środowiska do życia – pracy, mieszkania oraz odpoczynku, rozrywki i rekreacji” – napisał we wcześniejszym komunikacie Związek Szkółkarzy Polskich, partner merytoryczny Łodzi w staraniach o Expo Horticultural.
Źródło: MKiDN, ZSP