Jest to 3-letnia kampania promocyjna współfinansowana przez Unię Europejską. Ma informować konsumentów i handlowców o jakości, walorach smakowych i zaletach europejskich odmian oliwek, stymulować wzrost zapotrzebowania na nie i rozwój ich eksportu do krajów europejskich, które ich nie produkują.
ANUGA są jednymi z największych międzynarodowych targów spożywczych i napojów. W tym roku targi odnotowały 165 000 odwiedzających z 198 krajów, podczas gdy w targach uczestniczyło 7400 wystawiających z 107 krajów. Z ponad 200 greckimi przedsiębiorstwami Grecja zajęła 6 miejsce pośród uczestników.
Jednolity wygląd stanowisk „Olive You” podkreślił profil jakości europejskich odmian oliwek i przyciągnął ponad 20 000 specjalistów. Odwiedzający mieli możliwość skosztować europejskich odmian oliwek („Halkidikis”, „Kalamata”, „Konservolia” itd.) oraz uzyskać informacje o jakości, walorach smakowych, jak również o nowych komercyjnych opakowaniach.
3-letnia kampania „Olive You” ma dotrzeć w Europie do dziennikarzy, kucharzy, sprzedawców hurtowych i detalicznych oraz konsumentów z wszystkich grup wiekowych dzięki akcjom medialnym i reklamowym, wydarzeniom, próbkom, kampaniom promocyjnym, degustacjom itp. Celem jest zapoznanie opinii publicznej, krytyków i ekspertów z wartościami odżywczymi produktu, jego zastosowaniem w lokalnej kuchni, jego naturalnymi zaletami (naturalne dojrzewanie oliwek na drzewie), jak również z jego komercyjnymi zaletami.
PEMETE jest organizacją zawodową, która została utworzona w roku 1970 i wspiera interesy greckich przedsiębiorców, zajmujących się przetwórstwem, pakowaniem i eksportem oliwek. 46 członków PAMETE reprezentuje ponad 90% greckiego eksportu oliwek.
Źródło: PR Newswire