Nowa marka żółtych jabłek już w sprzedaży

Prawa wyłączności dystrybucji na terenie Europy mają do niej dwa włoskie konsorcja: VOG i VI.P.
 
 
Odmiana Shinano Gold została wyhodowana w Japonii. Teraz pierwsze partie jabłek z Południowego Tyrolu pod marką yello® weszły do sprzedaży. Na początku grudnia jabłka zaczęły trafiać na włoski rynek: VI.P wprowadza ją do sieci handlowych a VOG na rynki hurtowe m.in. w Mediolanie, Weronie, Treviso i Bolonii. W tym sezonie będzie to jeszcze niewelka partia owoców – 80 ton.
 
Yello® charakteryzuje się żółtą skórką, bardzo słodkim smakiem oraz chrupkością i soczystością. Zachowuje długo dobrą jakość w łańcuchu dostaw i na półce sklepowej (wiecej na ten temat można przeczytać tutaj). Jak podają przedstawiciele konsorcjów w ubiegłym sezonie przeprowadzono badania konsumenckie m.in. w Niemczech, Polsce, Włoszech, Norwegii, Szwecji, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Ich wynik był bardzo pozytywny.

Aktualnie marka yello® zarejestrowana jest w 60 państwach, co wskazuje na obszary w których planowana jest w przyszłości sprzedaż tych jabłek. W latach 2018-2019 planowane są nasadzenia 160 tys. drzewek Shinano Gold.

Źródło: freshplaza

RS

Related Posts

None found

Poprzedni artykułPo Białorusi – Kazachstan na celowniku rosyjskich służb
Następny artykułUSDA: Polskę czeka spadek eksportu jabłek i wyższy import

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.