19 października, w trakcie targów Fruit Attraction zaprezentowano w Madrycie nową markę jabłek - Kissabel®. Skrywają się pod nią trzy odmiany jabłek o czerwonym miąższu.
Włascicielem marki Kissabel® jest konsorcjum Ifored zrzeszające 14 największych producentów jabłek z 5 kontynentów. Koncepcja nowej marki to zaoferowanie konsumentowi naturalnych (uzyskanych dzięki standardowym pracom hodowlanym), kuszących i zaskakujących wyglądem jabłek – informują właściciele Kissabel®.
Za nowym brandem jabłek stoi 20 lat prac hodowlanych, które doprowadziły do powstania nowych odmian o różnym stopniu wybarwienia miąższu. Hodowcy uzyskali odpowiedni rozmiar owoców oraz wyjątkowe wartości smakowe – podkreślają przedstawiciele Ifored.
Trzy pierwsze odmiany zaprezentowane przez konsorcjum to:
- Kissabel® Rouge, charakteryzująca się intensywnieczerwoną skórką i miąższem, intensywnym smakiem z ‘nutą jagód’;
- Kissabel® Orange, z pomarańczową skórką i różowo-czerwonym miąższem – wyróżnia się soczystością i zrównoważonym słodko-kwaskowym smakiem;
- Kissabel® Jaune, z żółtą skórką, z różowawym miąższem – są to słodkie i długo przechowujące się jabłka.
Partnerzy Ifored będą wypuszczać nowe odmiany na poszczególne rynki w ciągu następnych 5 lat. Jednak pierwsze testy komercyjne nowej marki rozpoczną się już za kilka tygodni.
Źródło: Ifored
RS