Austria: wzrost rynku żywności ekologicznej

W Austrii w ubiegłym roku przeciętnie na pięć gospodarstw prowadzonych w systemie konwencjonalnym przypadało jedno gospodarstwo ekologiczne. Oznacza to, że 20,3% gospodarstw rolnych i 23,3% powierzchni rolnej są przeznaczane po uprawy „bio”.
Sprzedaż żywności ekologicznej również wyraźnie wzrosła – w 2016 roku o 13,9% – osiągając wartość do 1,64 mld euro. W sprzedaży żywności ekologicznej dominują sklepy spożywcze (75%), a mniejsze znaczenie mają mniejsze obiekty handlowe i sprzedaż bezpośrednia (19%). 6% żywności ekologicznej na rynek trafia za pośrednictwem restauracji, barów (branży HoReCa), detalistów. Wciąż zbyt mały jest rozwój dużych sieci handlowych w kierunku sprzedaży żywności ekologicznej.
AMA-Marketing, firma promująca produkty ekologiczne – jabłka, sery i mięso – prowadzi obecnie w Austrii kampanię marketingową mającą na celu uświadomienie konsumentów o wadach, ale przede wszystkich zaletach żywności „bio”. Specjaliści chcą uświadamiać, że oczywiście wadą produktów ekologicznych może być ich mniej atrakcyjny niż wytwarzanych metodami konwencjonalnymi wygląd, ale zalety żywności „bio” są ważniejsze niż pierwsze wrażenie estetyczne. Hasło promocji jabłek ekologicznych brzmi np. „Oczywiście każdy wygląda inaczej „.
 
za: fruchthandel.de
DŁ-B 

Related Posts

None found

Poprzedni artykułŻywność ma być bezpieczna
Następny artykułW październikowym „TMJ” – nie tylko o truskawkach przed zimą

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.