Na berlińskich targach już po raz drugi polskie standardy produkcji promowała Polish Berry Cooperative, którą tworzą 3 grupy producentów – Podkarpacka Grupa Producentów Borówki ELLIOT, Polskie Jagody z Lubelszczyzny i wielkopolska BerryGroup. Pokazywali borówkę jako owoc, który jest naszą wizytówką, podobnie jak Włosi swoje kiwi czy Kostarykańczycy ananasy.
Żaden inny kraj nie miał w Berlinie tak licznej reprezentacji branży borówkowej jak Polacy. Owoce i standardy ich produkcji budują wizerunek kraju. Przez lata borówki korzystały z wizerunku polskiej żywności. Dziś aktywnie go wzmacniają. Targi Fruit Logistica to największe targi owocowo-warzywne na świecie. To też miejsce, gdzie spotykają się owoce, które są wizytówką krajów i regionów, w których są uprawiane. – Przyjeżdżamy tu od wielu lat i promujemy Polskę, jako kraj pochodzenia najwyższej jakości owoców. Taki status borówki pozwala nam sprzedawać do 25 krajów na 4 kontynentach. Borówka to dziś eksportowa wizytówka naszego kraju – mówił Dariusz Zęgota z podkarpackiej Grupy ELLIOT, członka Polish Berry Cooperative.
Na stoisku Polish Berry Cooperative podczas targów Fruit Logistica 2017
Za: PBC