„Perfectly Imperfect” to pilotażowy projekt w krajach Europy Środkowej. Jego podstawą jest dobra jakość produktów, które nie wyglądają idealnie. Głównym celem jest edukacja klientów, a – co za tym idzie – mniejsze marnotrawstwo żywności poprzez kupowanie nieidealnie wyglądających warzyw i owoców.
Projekt ten odniósł już sukces w Wielkiej Brytanii, a teraz trafi do 50 sklepów na terenie Europy Środkowej. Od stycznia w ramach pilotażowego projektu firma Tesco zdecydowała się odbierać takie produkty od dostawców i oferować je klientom po konkurencyjnej cenie w wybranych sklepach.
Do najważniejszych korzyści projektu należy zaliczyć:
- mniejszą ilość marnowanego jedzenia,
- wsparcie dla polskich dostawców,
- konkurencyjną cenę.
Na razie w Polsce projektem objęte są ziemniaki, marchew, buraki i jabłka; można je kupić w 13 wybranych sklepach Tesco na terenie całego kraju.
Źródło: FAMMU/FAPA za mat. Tesco