– Być może powinniśmy wrócić do osobnych polskich norm jakości żywności, trochę wyższych niż europejskich – powiedział Bogucki, który w środę podczas posiedzenia sejmowej Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi prezentował informację o planowanych w 2017 r. działaniach wspierających promocję polskich produktów rolno-spożywczych na rynku krajowym.
Bogucki poinformował posłów, że MRiRW analizuje możliwości prawne uściślenia na polskie potrzeby europejskich przepisów na temat oznaczenia kraju pochodzenia produktów spożywczych w dyskontach. Ministerstwo zastanawia też się nad dalszym używaniem znaku PDŻ – Poznaj Dobrą Żywność.
– Problem polega na tym, że w Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich przyjęto kilka znaków jakościowych zamiast jednego, tak jak zrobiły inne państwa. Rozpoznawalność tych oznaczeń jest niewielka, dlatego będziemy prowadzili rozmowy i szukali możliwości, żeby połączyć siły pod jednym znakiem – powiedział.
Obecny na posiedzeniu komisji prezes Agencji Rynku Rolnego Łukasz Hołubowski mówił o planowanych w 2017 r. działaniach Agencji wspierających promocję polskich produktów rolno-spożywczych na rynkach zagranicznych. Zapowiedział, że w tym roku będą one nadal prowadzone pod hasłem „Polska smakuje” („Poland is good” w wersji anglojęzycznej).
Agencja uruchomi też w tym roku aplikację mobilną dla wszystkich systemów operacyjnych pod nazwą „Polska smakuje”. „Będzie miała ona za zadanie zbieranie informacji o produktach regionalnych i gospodarstwach agroturystycznych, ich prezentację oraz zbieranie opinii użytkowników” – powiedział.
ARR planuje wakacyjną kampanię promocyjną polskiej żywności z udziałem takich firm jak PKN Orlen, PKP PLK i PLL LOT. Ma ona obejmować prezentację produktów regionalnych podczas rejsów lotniczych, w strefach dla pasażerów na lotniskach, a także wydzielenie dla nich specjalnych półek w sklepach na stacjach benzynowych. „Będziemy prowadzić wakacyjne działania promocyjne przy współpracy z +Latem z Radiem+ i Telewizją Polską. Chcemy także zorganizować ogólnopolskie kampanie reklamowe w okresie Bożego Narodzenia i Wielkanocy” – dodał.
Prezes Agencji przypomniał, że ARR będzie w 2017 r. współpracować z Ministerstwem Edukacji Narodowej w realizacji programów „Mleko w szkole” i „Owoce w szkole”. Bogucki dodał, że będzie proponował MEN włączenie nauki wyboru zdrowych produktów żywieniowych do programów szkolnych.
Źródło: