Trwająca już rok kampania wspierająca spożycie i sprzedaż tzw. ”brzydkich warzyw i owoców” dała doskonałe rezultaty. Nie mieszczące się w I klasie jakościowej owoce i warzyw – czyli te o brzydkiej skórce, zniekształcone lub w inny sposób „wybrakowane” są sprzedawane we Francji w wielu sieciach po zdyskontowanej o 30% cenie.
W trakcie tej rocznej kampanii sprzedano ponad 10,0 tys. ton takich produktów. Co ciekawe swoją popularnością kampania objęła również inne produkty – w sporo tańszych cenach sprzedawane są produkty mleczne z krótkim terminem przydatności – sery i jogurty można już kupić za połowę ceny. W najbliższym czasie promowanie „tańszej” sprzedaży ma objąć również produkty rybne, piekarnicze i mięsne.
Na dzień dzisiejszy marnowane jedzenie – z różnych przyczyn, nie tylko kształtu czy terminu spożycia – we Francji szacowane jest na około 17,0 mln ton rocznie. W ślady Francuzów w najbliższym czasie zamierzają pójść Hiszpanie i Amerykanie.
Źródło: FAMMU/FAPA