Znane twarze promują cytrusy – w Turcji

Turcy rozpoczęli kampanię promującą konsumpcję tureckich cytrusów na terenie Rosji, Rumunii, Ukrainy oraz na Bliskim Wschodzie. Twarzą kampanii, która ma wpłynąć na wzrost spożycia we wspomnianych krajach tureckich cytrusów stał się najsłynniejszy w Turcji aktor - twarz rodzimych oper mydlanych, który jest bardzo popularny nie tylko w Turcji, ale właśnie w krajach Bliskiego Wschodu.
Zainicjowana kampania potrwa aż do marca 2014 r., a jej pomysłodawcy mają nadzieję na wzrost eksportu tureckich cytrusów poprzez zachęcenie do ich konsumpcji – ostatni czas bowiem zdecydowanie pokazał niekorzystną tendencję w spadku zarówno w eksporcie, jak i konsumpcji tureckich cytrusów, zwłaszcza z uwagi na europejski kryzys czy trudną sytuację na Środkowym i Bliskim Wschodzie.
Zdaniem tureckich organizatorów, bieżąca kampania ma ogromne szanse zakończyć się sukcesem podobnie jak poprzednia akcja promująca tureckie owoce, której twarzą stał się Tarkan – turecki piosenkarz – dzięki promowaniu tureckich cytrusów z wykorzystaniem jego osoby eksport tych owoców odnotował rekordowy wówczas wzrost o 37%. W 2012 r. wartość eksportu tureckich owoców cytrusowych oszacowano na 132 mln USD.
 
Za: FAMMU/FAPA
pg 

Related Posts

None found

Poprzedni artykułPrognoza zbiorów pomidorów przemysłowych
Następny artykułMałe gospodarstwa na lokalnym rynku

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.